company logo

Αλήθειες και ψέματα για το Goji berry

Αλήθειες και ψέματα για το Goji berry

Τον τελευταίο καιρό διαβάζω διαρκώς ότι το Goji berry, θα μας κάνει «αθάνατους» αφού προλαβαίνει καρκίνους, εμφράγματα και ότι κακό μπορεί να αντιμετωπίζουμε. Μπορείτε να μας πείτε τι είναι αλήθεια και τι ψέματα και πως μπορούμε να τα καταναλώνουμε;

 

Τα Goji Berries είναι μούρα που έρχονται από τα βάθη της Ασίας. Χρησιμοποιούνται στην παραδοσιακή κινέζικη ιατρική εδώ και χιλιάδες χρόνια. Μόνο όμως τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει ενδιαφέρον και ενημέρωση στους Ευρωπαϊκούς λαούς και την Ελλάδα. Η κατανάλωση τους, λέγεται ότι συμβάλλει στην αντιμετώπιση του διαβήτη, της υπέρτασης, του πυρετού και διαφόρων μορφών καρκίνου. Τα ερευνητικά δεδομένα όμως για την πιστοποίηση των δράσεων τους, βρίσκονται ακόμα σε πρώιμη φάση.

Δεν θεωρώ λοιπόν σκόπιμο να τα θεωρείτε πανάκεια. Από την διατροφική σκοπιά, το goji berry, όπως και τα υπόλοιπα μούρα, έχουν πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Αρχικά έχουν ελάχιστες θερμίδες, δεν περιέχουν λιπαρά, έχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών και αποτελούν μία πολύ καλή πηγή βιταμίνης C και β-καροτενίου.

Το σημαντικότερο όπλο τους είναι η πολύ υψηλή περιεκτικότητα τους σε αντιοξειδωτικά συστατικά. Οι μελέτες όμως της δράσης τους in vivo, δηλαδή σε ανθρώπους ή ακόμα και σε ζώα είναι πολύ λίγες. Σε μία από αυτές, φάνηκε ξεκάθαρα ότι βελτίωσε την γαστρεντερική λειτουργία και την ενεργητικότητα των συμμετεχόντων. Σε κάθε περίπτωση αποτελούν μία διατροφική επιλογή που μπορεί να συμπληρώσει την διατροφή και την θρέψη σας.

Οι περισσότεροι όμως άνθρωποι που τα επιλέγουν, δεν ξέρουν πως να τα χρησιμοποιήσουν. Στην αγορά τα βρίσκετε συνήθως σε αποξηραμένη μορφή. Σας προτείνω να τα βάλετε σε βραστό νερό και να τα αφήσετε μέχρι να γίνουν ζουμερά και μαλακά. Στην συνέχεια μπορείτε να τα προσθέσετε στο γιαούρτι σας, σε σαλάτες, όπως αν χρησιμοποιούσατε ένα φρέσκο μούρο. Για την αποθήκευση, κρατήστε τα μακριά από το φως και την υγρασία.

Θυμηθείτε όμως ότι δεν είναι ένα φάρμακο. Είναι ένα φρούτο και όπως κάθε φρούτο είναι υγιεινό και πρέπει να το καταναλώνετε. Ακόμα όμως, οι μεγαλύτερες ποσότητες που κυκλοφορούν στο εμπόριο, εισάγονται. Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα που παράγει τόσα πολλά και διαφορετικά φρούτα, θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε την επιλογή των Goji berries, αντιοικολογική και ακριβή.

 

Γιάννης Χρύσου

Κλινικός διατροφολόγος-διαιτολόγος

Επιστημονικός συνεργάτης Diet TV 

Τελευταία άρθρα

Η διατροφική αξία των καλοκαιρινών φρούτων
Η διατροφική αξία των καλοκαιρινών φρούτων

Το καλοκαίρι μας χτυπά πια την πόρτα και εμείς το υποδεχόμαστε με ένα μεγάλο καλάθι... 

Μπιφτέκι για διατροφή
Μπιφτέκι για διατροφή

Μπιφτέκι για διατροφή

Πρωτότυπες ιδέες πρωινού για άτομα με διαβήτη τύπου 2
Πρωτότυπες ιδέες πρωινού για άτομα με διαβήτη τύπου 2

Η διαχείριση του διαβήτη απαιτεί προσοχή στα σάκχαρα...