company logo

Ανθεκτικό άμυλο: ένα ακόμη ατού των φασολιών!

Ανθεκτικό άμυλο: ένα ακόμη ατού των φασολιών!

Τα αγαπημένα φασόλια είναι πλούσια σε μια σειρά γνωστών ή λιγότερο γνωστών θρεπτικών συστατικών. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκει σίγουρα το ανθεκτικό άμυλο το οποίο ορίζεται ως το άμυλο που δεν υπόκειται σε πέψη στο λεπτό έντερο. Το περιεχόμενο των φασολιών σε ανθεκτικό άμυλο είναι πολύ υψηλότερο από τα υπόλοιπα όσπρια, πιθανότατα λόγω της υψηλής αναλογίας αμυλόζης προς αμυλοπηκτίνη. Η αμυλόζη είναι ένα μη διακλαδισμένο, πολυμερές της γλυκόζης το οποίο αφομοιώνεται πιο δύσκολα από ότι η αμυλοπηκτίνη. Το ανθεκτικό άμυλο συμπεριφέρεται λοιπόν ως φυτική ίνα και παρουσιάζει μια σειρά ευεργετικών ιδιοτήτων κυρίως στην υγεία του γαστρεντερικού μας συστήματος.

Τα φασόλια είναι πολύ πλούσια και στις κλασικές διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, ακόμη και σε σύγκριση με άλλα μη επεξεργασμένα φυτικά τρόφιμα. Μισό φλιτζάνι φασόλια παρέχει μεταξύ 5,2 και 7,8 g ολικών φυτικών ινών ενώ συγκαταλέγεται ανάμεσα στις καλύτερες πηγές διαλυτών φυτικών ινών. Σύμφωνα με το πρόγραμμα εκπαίδευσης των ΗΠΑ για τη χοληστερόλη 5-10 g διαλυτής φυτικής ίνας / ημέρα μπορούν να μειώσουν την LDL χοληστερόλη («κακή» χοληστερόλη) κατά 5%. Μισό φλιτζάνι φασόλια παρέχει έως και 2,4 g διαλυτών φυτικών ινών.

Τα φασόλια γενικά έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI) σε σύγκριση με άλλα τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες. Ο γλυκαιμικός δείκτης των φασολιών κυμαίνεται από 29 έως 38. Ο χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης των φασολιών παρέχει σημαντικά οφέλη για την υγεία. Πιο συγκεκριμένα, συμμετέχοντες με διαβήτη σε μεγάλη επιστημονική μελέτη όταν αύξησαν τη πρόσληψη οσπρίων κατά 1 φλιτζάνι / ημέρα, είδαν τις τιμές της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης (Hb A1c) να μειώνονται κατά 0,5%, σε σύγκριση άλλες διαιτητικές παρεμβάσεις όπου η μείωση ήταν 0,3%. Υπολογίστε πως αλλαγές στη συγκέντρωση της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης της τάξεως του 1% σχετίζεται με 15-18% μειωμένο κίνδυνο ισχαιμίας σε άτομα με διαβήτη!!

Μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα να προασπίσετε μέγιστα την υγεία σας προσθέτοντας στο εβδομαδιαίο σας πλάνο Ελληνικά φασόλια,  ένα πραγματικό διατροφικό θησαυρό της Ελληνικής φύσης ;

To Diettv προτείνει :