company logo

Είναι η περισσότερη πρωτεΐνη απαραίτητη για την αποκατάσταση των μυών?

Είναι η περισσότερη πρωτεΐνη απαραίτητη για την αποκατάσταση των μυών?

Επιμέλεια
Ευγενία Αλεξάνδρου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Πτυχιούχος  University of Nottingham

Οι ερευνητές στο Ηνωμένο Βασίλειο σύγκριναν την υψηλή έναντι της μέτριας πρόσληψης πρωτεϊνών στην αποκατάσταση μετά από έντονη άσκηση. Διαπίστωσαν ότι για την αποκατάσταση δεν είναι αναγκαστικά καλύτερη η κατανάλωση περισσότερης πρωτεΐνη, υπονοώντας ότι μπορεί να υπάρξει ένα πλεονέκτημα κατά την χαμηλότερη πρόσληψη πρωτεϊνών στο μέλλον.

"Μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες δεν βελτίωσε τους δείκτες της μυϊκής βλάβης ή του πόνου σε σύγκριση με τη διατροφή που περιείχε μέτρια ποσότητα πρωτεϊνών", ανέφεραν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Anglia Ruskin στο Cambridge, Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι ερευνητές ήθελαν να διερευνήσουν τι είναι αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία κατά τη χορήγηση συμπληρωμάτων πρωτεΐνης για ταχύτερη ανάκαμψη μετά την προπόνηση, η ποσότητα πρόσληψης ή ο χρόνος χορήγησης;  Από τα ευρήματα μιας μετα-ανάλυσης πολλαπλών επιπέδων οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η συνολική ημερήσια πρόσληψη πρωτεϊνών είναι η πιο σημαντική διατροφική μεταβλητή για την προσαρμογή στην έντονη άσκηση.

Στη μελέτη συμμετείχαν 14 άτομα που ακολουθούσαν διατροφή μέτριας πρόσληψης πρωτεΐνης (στα 1,8 g ανά κιλό σωματικού βάρους ανά ημέρα) για 10 ημέρες. Ως μελέτη διασταύρωσης οι συμμετέχοντες στη συνέχεια ακολουθούσαν διατροφή υψηλής πρόσληψης πρωτεϊνών (2,9 g ανά κιλό σωματικού βάρους ανά ημέρα ). Οι συμμετέχοντες πιο συγκεκριμένα έπρεπε να ακολουθήσουν μια καθορισμένη δίαιτα με υδατάνθρακες σε ποσοστό 40%, 25-35% πρωτεΐνη και 25-35% λίπος.  Επιπλέον οι συμμετέχοντες έπρεπε να ακολουθούσαν ένα πρόγραμμα έντονης άσκησης τουλάχιστον 18 μήνες πριν από την έναρξη της μελέτης με προπονήσεις περισσότερες από τρεις ώρες την εβδομάδα.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων 10 ημερών οι συμμετέχοντες διατήρησαν τις δικές τους ρουτίνες άσκησης αλλά τους ζητήθηκε να αποφύγουν την επίπονη εκπαίδευση πριν από τις κύριες ημέρες δοκιμών. Κατανάλωναν ένα πρωτεϊνικό ρόφημα (GoPro whey protein) το οποίο περιείχε 0,4 g συμπυκνωμένης πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους πριν και μετά από την προπόνηση.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι τιμές τους δεν διέφεραν σημαντικά υποδεικνύοντας ότι η μέτρια πρόσληψη πρωτεϊνών μπορεί να είναι αρκετή για άτομα με έντονη δραστηριότητα. Επίσης οι ερευνητές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο πιθανού οφέλους από τις χαμηλότερες προσλήψεις πρωτεϊνών.