company logo

ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ «ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΙΚΟΣ» Ο ΧΥΜΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΗΣ Κας ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ?

ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ «ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΙΚΟΣ» Ο ΧΥΜΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΗΣ Κας ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ?

Τις τελευταίες ημέρες έφθασαν στο diettv πολλά μηνύματα κόσμου που ρωτά να μάθει αν και κατά πόσο ο χυμός που παρουσιάστηκε στην εκπομπή της Κας Στεφανίδου (22.03.2013) ως «λιποδιαλυτικός», ως «εργαλείο» για την καύση λίπους και μάλιστα του λίπους στην κοιλιά και ως ενεργοποιητής του μεταβολισμού, πραγματικά φέρει αυτές τις ιδιότητες. Η αλήθεια είναι πως το θέμα πήρε μεγάλη δημοσιογραφική έκταση και αναδημοσιεύθηκε και σε πολλούς ιστότοπους (χαρακτηριστικό παράδειγμα http://www.shape.gr/diatrofi-adynatisma/syntages-me-liges-thermides/ximos-lipos-koilia-grigorakis.html), όμως η γενικότερη απορία που εκφράστηκε για το θέμα δείχνει πως ο κόσμος «ψάχνεται» λίγο παραπάνω και ρωτά για κάποια πράγματα που του ακούγονται παράδοξα.Το diettv απευθύνθηκε σε καταξιωμένους επιστήμονες του χώρου της διατροφής και της διαιτολογίας, ρωτώντας τους αν πράγματι ο χυμός αυτός είναι «λιποδιαλυτικός», αν ενεργοποιεί τον ανθρώπινο μεταβολισμό με κάποιον ιδιαίτερο τρόπο και σας παρουσιάζει τις απαντήσεις τους.

 

Σοφία Γ Τσαλουχίδου

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Ph.D.

«Ένας τέτοιος χυμός θα μας δώσει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και ενέργεια. Σε καμιά όμως περίπτωση δεν θα ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό μας και κατά συνέπεια δεν θα μας βοηθήσει να κάψουμε το λίπος του οργανισμού μας. Η μπανάνα και το μέλι μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση των επιπέδων σακχάρου του οργανισμού με ταυτόχρονη αύξηση της ινσουλίνης. Τα υψηλά όμως επίπεδα ινσουλίνης δεν είναι επιθυμητά σε μια προσπάθεια απώλειας βάρους. Το πορτοκάλι και το μήλο λόγω της περιεκτικότητας τους στην ουσία πηκτίνη μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση της LDL-χοληστερόλης, της «κακής» δηλαδή χοληστερόλης με αποτέλεσμα την προστασία του καρδιαγγειακού μας συστήματος. Καμιά όμως επιστημονική μελέτη δεν αποδεικνύει ότι η πηκτίνη συμβάλλει στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού προκειμένου να οδηγήσει στην καύση του λίπους μας. Μην ξεχνάμε ότι η κατανάλωση χυμών συνεπάγεται και αυξημένη πρόσληψη απλών σακχάρων, με αρνητικές ίσως συνέπειες σε μια προσπάθεια απώλειας βάρους. Η κατανάλωση κανέλας μπορεί να βοηθήσει στην ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου συνεπώς και της ινσουλίνης του οργανισμού. Δεν θα μας βοηθήσει όμως να κάψουμε το λίπος στον οργανισμό μας. Τα φουντούκια αποτελούν τρόφιμο με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, καθώς περιέχουν μαγγάνιο. Δεν αποδεικνύεται όμως επιστημονικά ότι συμβάλλουν στην καύση του λίπους. Θερμιδικά 1 ποτήρι τέτοιου χυμού υπερβαίνει τις 150 θερμίδες, αν αναλογιστεί κανείς ότι μια χούφτα φουντούκια που περιέχει ο χυμός αποδίδουν περίπου 180 θερμίδες. Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι: Ο κύριος τρόπος ενεργοποίησης του μεταβολισμού μας και συνεπώς καύσης του λίπους μας είναι ο συνδυασμός άσκησης και κατανάλωσης τακτικών γευμάτων σε ένα πλαίσιο ισορροπημένης διατροφής.»

 

Λάμπρος Μελίστας

Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Ph.D.

«Ο χυμός που περιγράφεται αποτελεί σίγουρα ένα πολύ ποιοτικό τρόφιμο, πλούσιο σε μικρο και μακροθρεπτικά συστατικά. Αποτελεί ένα συνονθύλευμα απλών και σύνθετων σακχάρων (μέλι και φρούτα), «καλών» λιπαρών και πρωτεϊνών (φουντούκια), αντιοξειδωτικών βιταμινών, ηλεκτρολυτών καθώς και τροφίμων, όπως η κανέλλα, με εξακριβωμένη ευεργετική δράση στο γλυκαιμικό έλεγχο. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν είναι σε θέση να κινητοποιήσει τα αποθέματα λίπους και να οδηγήσει «ως δια μαγείας» στην αύξηση της καύσης του λίπους. Αν υπήρχε τρόφιμο με τόσο επαναστατική δράση, αυτό θα ήταν πασίγνωστο σε όλη την επιστημονική κοινότητα και θα εφαρμοζόταν ήδη κατά κόρον για την αντιμετώπιση του σημαντικού σύγχρονου προβλήματος της παχυσαρκίας. Τα υπάρχοντα επιστημονικά δεδομένα δεν υποστηρίζουν μια τέτοια δράση για τον εν λόγω χυμό. Εξάλλου, η «ταμπέλα» που αποδίδεται στον χυμό (χυμός που καίει το λίπος) μπορεί να παραπλανήσει τον απλό κόσμο και να οδηγήσει στην υπερκατανάλωσή του, με πιθανά αντίθετα αποτελέσματα στη ρύθμιση του βάρους, αφού πρόκειται για ένα τρόφιμο με ιδιαίτερα υψηλή θερμιδική αξία

 

Μαρία Πετρογιάννη

Κλινική διαιτολόγος διατροφολόγος M.Sc.

«Δεν υπάρχει τρόφιμο το οποίο επιστημονικά αποδειγμένα να καίει λίπος. Ο συγκεκριμένος χυμός αποτελεί ένα θρεπτικό, χορταστικό και νόστιμο σνακ που θα μπορούσε να αντικαταστήσει κάποιο γλύκισμα και να δώσει πολύ περισσότερα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό αλλά σίγουρα και ενέργεια (θερμίδες). Θα μπορούσε να ενταχθεί σε ένα διατροφικό πλάνο απώλειας βάρους και τότε μόνο θα μπορούσε κάποιος να δει μείωση στο σωματικό του λίπος, λόγω των συνολικά μειωμένων θερμίδων του διατροφικού πλάνου.»

 

Ιωάννης Μ. Σουπιός

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος  M. Pr. on Eating Disorders & Obesity

«Χυμός με δράση την καύση του λίπους εγώ δεν ξέρω να υπάρχει. Σωστή – Ισορροπημένη διατροφή που να περιέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, να οδηγεί τον οργανισμό σε άριστη λειτουργία και κατ´ επέκταση να τον ωθεί στην απώλεια σωματικού λίπους στα σημεία συσσώρευσης, υπάρχει. Επίσης στοχευμένη επίδραση θρεπτικών συστατικών σε λειτουργίες του οργανισμού υπάρχουν και αποδεικνύονται σε χιλιάδες έρευνες...ΑΛΛΑ δεν θεωρώ σωστό κάποιος  να επικαλείται  άνευ ερευνών, ότι το τάδε τρόφιμο ή συστατικό μπορεί να έχει συγκεκριμένη επίδραση, όπως το ότι καεί λίπος. Όλες οι τροφές περιέχουν θρεπτικά συστατικά τα οποία είναι σημαντικά για την άρτια λειτουργία του οργανισμού, άλλες περισσότερα, άλλες λιγότερα, αλλά όταν μιλάμε για στοχοποίηση και δράση θρεπτικών συστατικών ή τροφίμων πρέπει να γνωρίζουμε ότι...άλλο η υπόθεση...άλλο η ένδειξη και άλλο...η απόδειξη.Εν κατακλείδι, πρέπει να γίνει σαφές στους τηλεθεατές και στους αναγνώστες ότι «ΜΑΓΙΚΕΣ» λύσεις δεν υπάρχουν. Η απώλεια σωματικού λίπους και η διατήρηση ιδεώδους βάρους επέρχεται μέσα από την γνώση, την οργάνωση και την εφαρμογή μιας ισορροπημένης διατροφής

 

Στέφη Καλλή

Κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος M.Sc.

«Αν και ο συγκεκριμένος χυμός  προσφέρει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά (απλά σάκχαρα, βιταμίνες, μέταλλα και  απαραίτητα λιπαρά οξέα), εντούτοις δε θα μπορούσε ν’αποτελέσει ακόμα ένα “μαγικό συνδυασμό τροφών” κατά των περιττών κιλών. Ο ισχυρισμός περί λιποδιάλυσης και κινητοποίησης  του μεταβολισμού μέσω του χυμού δεν υφίσταται και  δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά.Είναι γνωστό πως οι λιποαποθήκες σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος (κοιλιά, γλουτοί, μηροί) καθορίζονται από τα γονίδια και κανένας δε μπορεί να "εξαφανίσει" το λίπος από τα σημεία που επιθυμεί καταναλώνοντας απλά ένα χυμό ή ένα ρόφημα. Ο κυριότερος τρόπος να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός παραμένει η συστηματική άσκηση.»

 

Παναγιώτης Ζήσης

Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, MSc

«Ο χυμός που παρουσιάστηκε στην εκπομπή της κ. Στεφανίδου είναι πλούσιος σε υδατάνθρακες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνη C, Κάλιο και ω-6 λιπαρά οξέα. Σε καμία όμως περίπτωση ο παραπάνω χυμός δεν ενεργοποιεί τον μεταβολισμό και δεν βοηθά στην απώλεια λίπους και μάλιστα σπλαχνικού λίπους στην κοιλιακή χώρα. Η προσπάθεια για απώλεια βάρους πρέπει να είναι εξατομικευμένη, να βασίζεται σε τροποποίηση της συμπεριφοράς απένταντι στην πράξη του τρώγειν και όχι να δίνεται έμφαση σε "μαγικά" τρόφιμα τα οποία ευθύνονται για "καύση" του λίπους. Δεν είναι σωστό ως επιστήμονες να χρησιμοποιούμε όρους όπως "ενεργειακό" ή "μεταβολικό" τρόφιμο γιατί με αυτό τον τρόπο αποπροσανατολίζουμε το κοινό με περίπλοκους όρους, οι οποίοι δεν αντικατοπτρίζουν την αλήθεια και προσδίδουν στα τρόφιμα "μαγικές" ιδιότητες. Όλα τα τρόφιμα είναι "ενεργειακά" αφού περιέχουν ενεργειακό περιεχόμενο (δηλαδή θερμίδες). Από την άλλη, δεν προκύπτει από τη βιβλιογραφία ότι υπάρχουν τρόφιμα τα οποία αυξάνουν τον "μεταβολισμό", έναν άλλο πολυχρησιμοποιημένο και παρεξηγημένο όρο. Η αύξηση της ενεργειακής δαπάνης (ή αλλιώς οι θερμίδες που καίμε) επιτυγχάνεται μόνο με την άσκηση. Η αερόβια άσκηση (τρέξιμο, jogging, περπάτημα, ποδήλατο) είναι αυτή η άσκηση η οποία μας βοηθά βραχυπρόθεσμα να αυξήσουμε την ενεργειακή δαπάνη, ενώ η άσκηση με αντιστάσεις (βάρη, τροχαλίες) είναι αυτού του είδους η άσκηση η οποία αυξάνει τη μυική μάζα που αυτή με τη σειρά της αυξάνει το βασικό μεταβολισμό, δηλαδή την ενεργειακή δαπάνη. Φυσικά, δεν υπάρχει συγκεκριμένη διατροφή η οποία να επιτυγχάνει μείωση του σωματικού λίπους τοπικά. Καταλήγοντας, η απώλεια του σωματικού βάρους είναι μια διαδικασία η οποία χρειάζεται σωστό σχεδιασμό από τον διαιτολόγο, πρόγραμμα εξατομικευμένο στις διατροφικές συνήθειες του ασθενή έτσι ώστε η απώλεια αυτή να είναι διατηρήσιμη και ψυχολογική υποστήριξη έτσι ώστε να ξεπερνιούνται τυχόν δυσκολίες στην όλη διαδικασία. Ο στόχος του κάθε διαιτολόγου θα πρέπει να είναι η εκπαίδευση του ασθενή έτσι ώστε να μάθει να τρέφεται ισορροπημένα εφόρου ζωής και να διατηρεί ένα υγιές σωματικό βάρος.»

 

Αστερία Σταματάκη

Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, MSc

«Η απώλεια λίπους είναι ο διακαής πόθος για ένα τεράστιο αριθμό ανθρώπων σε όλες τις ηλικίες και στα δυο φύλα. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται προσπάθεια και χρόνος. Μαγικά ραβδάκια και φίλτρα δεν υπάρχουν. Ο συγκεκριμένος χυμός είναι ένα χυμός θρεπτικός με πληθώρα θρεπτικών συστατικών, ο οποίος σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους θα μπορούσε να βοηθήσει καθώς περιέχει φυτικές ίνες, λιπαρά (φουντούκια) και κανέλα , συστατικά τα οποία μπορούν να επιφέρουν κορεσμό. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως λιποδιαλυτικός. Οι μόνες ουσίες οι οποίες φαίνεται από τις έρευνες να ανεβάζουν, υπό προυποθέσεις τον μεταβολισμό  είναι οι κατεχίνες (πράσινο τσάι) και η καψαικίνη (καυτερή πιπεριά). Αλλά ακόμη και σ΄αυτή τη περίπτωση δε μπορούμε να περιμένουμε πολλά πράγματα καθώς η δαπάνη θερμίδων μετά την κατανάλωση αυτών των ουσιών κυμαίνεται γύρω στις 50-80 kcal. Όλα τα όμορφα πράγματα χρειάζονται προσπάθεια. Για να χάσετε λιπώδη ιστό θα πρέπει να ακολουθείτε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Ταυτοχρόνως, θα πρέπει να αυξήσετε τη σωματική σας δραστηριότητα, η οποία βοηθάει στο "κάψιμο" θερμίδων αλλά  συμβάλλει και στην αύξηση της μυικής μάζας και έχει θετική επίδραση στην αύξηση του μεταβολισμού»

Τελευταία άρθρα

Διατροφή και Διαβήτης
Διατροφή και Διαβήτης

Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι μια νόσος κατά την οποία παρατηρούνται... 

Μουρουνέλαιο: Η αλήθεια στα ψιλά γράμματα…
Μουρουνέλαιο: Η αλήθεια στα ψιλά γράμματα…

«Προσέχω πολύ τη διατροφή και την υγεία μου… Παίρνω καθημερινά μουρουνέλαιο»...

Έξι παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά τα επίπεδα της βιταμίνης D
Έξι παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά τα επίπεδα της βιταμίνης D

Γνωρίζουμε όλοι ότι η βιταμίνη D έχει μεγάλη σημασία για την καλή υγεία...