company logo

Επιθυμία για γλυκό; επιλέξτε υγιεινά!

Επιθυμία για γλυκό; επιλέξτε υγιεινά!

Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής για πιο υγιεινή και ολιγοθερμιδική διατροφή, καταλήγουμε συνήθως στις ίδιες οδηγίες. Προτίμηση τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες, περιορισμός των ζωικών λιπαρών και περιορισμός των γλυκισμάτων. Όταν όμως πρέπει να διαλέξουμε το είδος του γλυκού, δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πρόταση. Αν λοιπόν επιθυμείτε εκτός από την απόλαυση, το γλυκό σας να συμβάλλει και στην θρέψη και προαγωγή της υγείας σας, τότε πρέπει η επιλογή σας να έχει τα εξής χαρακτηριστικά.

Προτιμήστε εκείνο με τα υγιεινά λιπαρά. Δεν είναι όλα τα λιπαρά ίδια. Τα κορεσμένα λιπαρά που προέρχονται από το βούτυρο και την κρέμα γάλακτος δεν αποτελούν υγιεινή επιλογή. Προτιμήστε γλυκά πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και κυρίως ω-3.

Προτιμήστε εκείνο που προσφέρει διάφορα μικροθρεπτικά συστατικά σε σημαντικές ποσότητες, όπως ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και μαγνήσιο. Δηλαδή θρεπτικά συστατικά που πιθανώς υστερεί η ημερήσια διατροφή σας.

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και ο χαλβάς από ταχίνι, ένα παραδοσιακό γλυκό που αποτελείται από ταχίνι, δηλαδή πολτοποιημένο σησάμι, γλυκόζη και συνήθως ξηρούς καρπούς.

Συγκρίνοντας το με άλλα γλυκά, όπως πάστες ή τούρτες, παρατηρούμε πολύ μεγάλη διαφορά στην θρεπτική αξία. Ακόμα όμως και αν συγκριθεί με άλλα παραδοσιακά γλυκά όπως τον χαλβά από σιμιγδάλι ή τον χαλβά Φαρσάλων, παρατηρούμε ότι αποδίδει την διπλάσια ή και μεγαλύτερη ποσότητα των εν λόγο θρεπτικών συστατικών. Προσοχή φυσικά πρέπει να δίνετε στην ποσότητα κατανάλωσης κάθε γλυκού. Η αυξημένη ποσότητα μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση του βάρους. Ελέγξτε λοιπόν την ποσότητα και απολαύστε υγιεινά.