company logo

Φασόλια και ρεβίθια ασπίδα της καρδιάς και των αγγείων!

Φασόλια και ρεβίθια ασπίδα της καρδιάς και των αγγείων!

Η στεφανιαία νόσος είναι η νόσος των στεφανιαίων αρτηριών της καρδιάς και συχνά οφείλεται στη δημιουργία αθηρωματικών πλακών πλούσιων σε χοληστερόλη, με αποτέλεσμα την στένωση των αγγείων και την παρεμπόδιση της ροής του αίματος μέσα από αυτά.

Υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι η συχνή πρόσληψη φασολιών και ρεβιθιών στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης στεφανιαίας νόσου.

Σε μια μετα-ανάλυση 9 μελετών παρέμβασης με συνολικό αριθμό 238 συμμετεχόντων, η συχνή κατανάλωση φασολιών είχε ως αποτέλεσμα μια μέση μείωση 8,0 mg / dL στην LDL («κακή») χοληστερόλη χωρίς όμως να επηρεάζεται η HDL χοληστερόλη. Η μείωση της LDL χοληστερόλης ήταν αποτέλεσμα της υψηλή περιεκτικότητας διαλυτών ινών στα φασόλια. Ακόμα, η  ζύμωση των διαλυτών ινών στο έντερο, παράγει λιπαρά οξέα μικρής αλυσίδας, όπως το προπιονικό οξύ, τα οποία μπορεί να μειώσουν την ηπατική σύνθεση της χοληστερόλης μειώνοντας έτσι τις συγκεντρώσεις της LDL χοληστερόλης.

Επιπρόσθετα, Αυστραλοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι με την προσθήκη 4 φλιτζανιών ρεβιθιών εβδομαδιαίως στη διατροφή, αυξάνεται η πρόσληψη φυτικών ινών κατά 7 g / ημέρα και μειώνεται η LDL χοληστερόλη κατά 7,3 mg / dL. Στη συγκεκριμένη παρέμβαση αν και η θερμιδική πρόσληψη ήταν ελαφρώς υψηλότερη σε σχέση με αυτούς που δεν είχαν ρεβίθια στη διατροφή τους,  οι συμμετέχοντες έχασαν σωματικό λίπος κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης!!

Τέλος, η κατανάλωση οσπρίων μπορεί να μειώσει την εμφάνιση καρδιαγγειακής νόσου καθώς και άλλων ασθενειών και μέσω ενός ακόμη μηχανισμού, μειώνοντας την φλεγμονή. Υπάρχουν κλινικά και επιδημιολογικά δεδομένα που δείχνουν ότι η πρόσληψη φασολιών και ρεβιθιών μειώνει τις συγκεντρώσεις της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης που παράγεται από το ήπαρ κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε οξείας φλεγμονής!

Η υγεία λοιπόν της καρδιάς σας περνά και από το πιάτο σας και συναντά εκεί μοναδικά Ελληνικά όσπρια όπως τα φασόλια και τα ρεβίθια!!

 

Το Diettv προτείνει :