company logo

Γιατί μια υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά διατροφή μπορεί να οδηγήσει στην πλήρη «αποδιοργάνωση» του μεταβολισμού σας

Γιατί μια υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά διατροφή μπορεί να οδηγήσει στην πλήρη «αποδιοργάνωση» του μεταβολισμού σας

«Οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζουν ότι μπορούν να καταναλώσουν τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά χωρίς συνέπειες, αλλά το μόνο που χρειάζεται είναι πέντε ημέρες για να αρχίσουν να διαμαρτύρονται οι μυς του σώματός», δήλωσε ο Matt Hulver, αναπληρωτής καθηγητής στο Virginia Tech και επικεφαλής συγγραφέας, σε ένα δελτίο τύπου.

Στη μελέτη, υγιείς μαθητές αντάλλαξαν ένα γεύμα την ημέρα με ένα άλλο ίσης θερμιδικής αξίας αποτελούμενο από 55% λίπος - κυρίως με ανθυγιεινά κορεσμένα λιπαρά. Καταναλώνοντας τόσο πολύ λίπος για μια εβδομάδα, είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της οξείδωσης των σακχάρων, μια βασική ιδιότητα των μυών. Στους μύες γίνεται η κύρια επεξεργασία των σακχάρων κάτι το οποίο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί όταν το λίπος παρεμβαίνει, οδηγώντας σε αντίσταση στην ινσουλίνη. Κατά συνέπεια  μπορεί να εμφανιστεί διαβήτης, υψηλή πίεση του αίματος, και φυσικά, αύξηση του σωματικού βάρους.

Τα ευρήματα αυτά υποστηρίζονται από έρευνα που δημοσιεύθηκε πέρυσι στο Biological Psychiatry, η οποία διαπίστωσε ότι ο μεταβολισμός των ανθρώπων επιβραδύνθηκε μετά από ένα μόλις γεύμα πλούσιο σε λιπαρά. Για να βεβαιωθούν οι επιστήμονες ότι αυτό το αποτέλεσμα δεν σχετίζεται μόνο με τα ανθυγιεινά κορεσμένα λίπη, η Janice Kiecolt-Glaser, PhD και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, επανέλαβε το πείραμα δίνοντας στους ανθρώπους να καταναλώσουν «υγιεινά» λιπαρά (όπως αυτά που βρίσκονται στο ελαιόλαδο).Τα αποτελέσματα ήταν τα ίδια , ανεξάρτητα από το είδος των λιπαρών.

Με την πάροδο του χρόνου,  η Kiecolt-Glaser εκτιμά ότι η κατανάλωση ενός γεύματος πλούσιο σε λιπαρά μία φορά την εβδομάδα, θα μπορούσε να αυξήσει το σωματικό βάρος κατά 11 κιλά μέσα σε ένα χρόνο. Ο Hulver επισημαίνει ότι, αν ακολουθείτε μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα λιπαρών, τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να είναι πολύ μεγαλύτερα. Κάθε φορά που ο μεταβολισμός σας αλλάζει, μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες, όχι μόνο για το βάρος, αλλά και για ολόκληρο το σώμα σας. Ωστόσο, ο Hulver προειδοποιεί ότι πρέπει να παραγματοποιηθούν περισσότερες μελέτες, για να εξεταστούν τα διάφορα ανθυγιεινά συστατικά που περιέχονται στα τρόφιμα.

Τελευταία άρθρα

Διατροφικές συμβουλές για άτομα με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση
Διατροφικές συμβουλές για άτομα με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (ΓΟΠ) συμβαίνει όταν ο οισοφαγικός σφιγκτήρας δεν κλείνει επαρκώς, με αποτέλεσμα...

Μους λευκής σοκολάτας με γιαούρτι και μύρτιλα
Μους λευκής σοκολάτας με γιαούρτι και μύρτιλα

Μους λευκής σοκολάτας με γιαούρτι και μύρτιλα

Η βιταμίνη D δρα προστατευτικά έναντι της σκλήρυνσης κατά πλάκας
Η βιταμίνη D δρα προστατευτικά έναντι της σκλήρυνσης κατά πλάκας

Η πολλαπλή σκλήρυνση, γνωστή και ως σκλήρυνση κατά πλάκας, αποτελεί...