company logo

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗ ΧΟΛΙΝΗ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗ ΧΟΛΙΝΗ

Επιμέλεια
Ευγενία Αλεξάνδρου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Πτυχιούχος  University of Nottingham

Ποια είναι η απαραίτητη ποσότητα χολίνης για έναν οργανισμό; Μπορεί η πρόσληψη της να επιτευχθεί μόνο από τη διατροφή;  Eνδείκνυται κάποιο συμπλήρωμα;

Η Tammy Scott, καθηγήτρια στη σχολή Friedman και επιστημονική συνεργάτιδα στο Tufts' HNRCA Neuroscience and Aging Laboratory, αναφέρει: "Η χολίνη είναι μια θρεπτική ουσία, απαραίτητη για την παραγωγή του νευροδιαβιβαστή ακετυλοχολίνης που έχει σημαντικό ρόλο στη προσοχή, τη μνήμη και τον έλεγχο των μυών. Η χολίνη είναι επίσης απαραίτητη για τον μεταβολισμό των υδατανθράκων, τη κυτταρική υγεία, την έκφραση γονιδίων και την ανάπτυξη του εγκεφάλου".

Ο οργανισμός μπορεί να παράγει χολίνη αλλά η ποσότητα δεν είναι συνήθως επαρκής με αποτέλεσμα να καθίσταται αναγκαία η πρόσληψη της από την τροφή. Οι συνηθέστερες πηγές χολίνης είναι το κρέας, τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά. Επιπλέον, τα λαχανικά, τα φασόλια, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και τα δημητριακά ολικής αλέσεως προσφέρουν χολίνη στον οργανισμό.

Η απαραίτητη ποσότητα χολίνης είναι τα 550 χιλιοστόγραμμα (mg) ημερησίως για ενήλικες άνδρες και  425 mg ημερησίως για ενήλικες γυναίκες (μη έγκυες και μη θηλάζουσες) .

Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά είναι καλύτερο η πρόσληψη της χολίνης να επιτυγχάνεται από τη διατροφή και όχι από τη χρήση συμπληρωμάτων. Αποτελέσματα από μελέτες έχουν δείξει ότι η υπερβολική πρόσληψη της (απίθανο να συμβεί όταν η χολίνη λαμβάνεται μόνο από τη διατροφή) σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων και ίσως ορισμένων τύπων εγκεφαλοαγγειακής νόσου.

Τελευταία άρθρα

Μοσχάρι κρασάτο με λαχανικά (Νουά)
Μοσχάρι κρασάτο με λαχανικά (Νουά)

Μοσχάρι κρασάτο με λαχανικά (Νουά)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς 2017 – Δράσεις του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου

2η ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ - ΚΕΑΔΔ
2η ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ - ΚΕΑΔΔ

2η ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ - ΚΕΑΔΔ