company logo

Οι «διάσημες» δίαιτες φαίνονται να μην είναι πιο αποτελεσματικές, ως προς τη μακροπρόθεσμη μείωση και διατήρηση των κιλών, όταν συγκρίνονται με άλλες λιγότερο δημοφιλείς δίαιτες...

Οι «διάσημες» δίαιτες φαίνονται να μην είναι πιο αποτελεσματικές, ως προς τη μακροπρόθεσμη μείωση και διατήρηση των κιλών, όταν συγκρίνονται με άλλες λιγότερο δημοφιλείς δίαιτες...

Ευγενία Αλεξάνδρου

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

 

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι οι άνθρωποι που ακολουθούν «διάσημες» δίαιτες  συχνά χάνουν γρήγορα κιλά, αλλά παρατηρείται ότι τα ξαναπαίρνουν στα επόμενα 2 χρόνια, κάτι το οποίο συμβαίνει και με τις παραδοσιακές δίαιτες για την μείωση των κιλών.

Σύμφωνα με κλινική έρευνα, αναλύθηκαν 4 «διάσημες» δίαιτες (Atkins diet, the South Beach diet, the Weight Watchers calorie-counting diet, the Zone diet) και συγκρίθηκαν με τις παραδοσιακές μεθόδους που προωθούν τη μείωση κιλών (δίαιτες χαμηλών θερμίδων και λιπαρών, κλπ).

Η δίαιτα Weight Watchers όταν συγκρίθηκε με τις «παραδοσιακές» δίαιτες έδειξε πως τα άτομα που την ακολουθούσαν έχασαν κατά μέσο όρο 3.5-6 kg μετά από έναν χρόνο σε αντίθεση με τα άτομα που ακολούθησαν παραδοσιακές  δίαιτες που έχασαν 0.8kg- 5kg. Παρόλα αυτά μετά από 2 χρόνια τα κιλά που είχαν χαθεί ανακτήθηκαν.

Η σύγκριση που έγινε ανάμεσα στη South Beach δίαιτα και στις παραδοσιακές μεθόδους δεν έδειξε καμία διαφορά στη μείωση κιλών τους 12 μήνες.

Τα αποτελέσματα από την έρευνα που διεξάχθηκε για τη δίαιτας Atkins δεν ήταν αξιόλογα και έτσι δεν μπορούν να συμπεριληφθούν.

Από την άλλη πλεύρα, όταν συγκρίθηκαν οι 4 δίαιτες μαζί, τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα άτομα που ακολουθούσαν τη δίαιτα Atkins έχασαν 2-5kg, τα άτομα που ακολουθούσαν τη δίαιτα Weight Watchers έχασαν κατά μέσο όρο 3kg, τα άτομα που ακολουθούσαν τη δίαιτα Zone έχασαν 1,5-3kg ενώ τέλος τα άτομα που ακολούθησαν παραδοσιακές δίαιτες έχασαν περίπου 2kg.

Ένα ακόμα από τα αποτελέσματα αυτής της σύγκρισης είναι ὀτι ανάμεσα στις διαφορετικές δίαιτες δεν υπήρχαν διαφορές ως προς τη βελτίωση της χοληστερίνης, της   πίεσης του αίματος, της γλυκόζης ή την μείωση άλλων καρδιαγγειακών κινδύνων.

Ο Dr Mark Eisenberg, καθηγητής ιατρικής στο Jewish General Hospital/McGill University in Canada είπε: ‘Παρότι αυτές οι δίαιτες έχουν συμβάλει σημαντικά στα κέρδη των επιχειρήσεων που υπόσχονται μείωση κιλών, δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως είναι αποτελεσματικές για την μείωση κιλών αλλά ούτε για τη μείωση του κινδύνου καρδιοπαθειών.’

Με τόσο μικρό αριθμό ερευνών που έχουν διεξαχθεί αλλά και με τα κάποιες φορές αντικρουόμενα αποτελέσματα, δεν υπάρχουν ισχυρά στοιχεία που να δείχνουν ότι αυτές οι δίαιτες είναι μακροπρόθεσμα ωφέλιμες.

Ο Dr Mark Eisenberg αναφέρει πως για να κατανοήσουμε καλύτερα τα πιθανά οφέλη από αυτές τις δίαιτες, οι ερευνητές πρέπει να διεξάγουν κλινικές έρευνες με μεγαλύτερο αριθμό ατόμων, συγκρίνοντας τις 4 διάσημες  δίαιτες και για τη μείωση των κιλών που μπορούν να πετύχουν ,αλλά και για το πόσο είναι ικανές να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιοπαθειών.

Τελευταία άρθρα

Μοσχάρι κρασάτο με λαχανικά (Νουά)
Μοσχάρι κρασάτο με λαχανικά (Νουά)

Μοσχάρι κρασάτο με λαχανικά (Νουά)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς 2017 – Δράσεις του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου

2η ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ - ΚΕΑΔΔ
2η ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ - ΚΕΑΔΔ

2η ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ - ΚΕΑΔΔ