company logo

Ποιος είπε ότι το Χριστουγεννιάτικο γλυκό δεν μπορεί να είναι υγιεινό;

Ποιος είπε ότι το Χριστουγεννιάτικο γλυκό δεν μπορεί να είναι υγιεινό;

Την περίοδο των Χριστουγέννων οι διατροφικές απολαύσεις έχουν την τιμητική τους. Με απλά λόγια, η κατανάλωση γλυκών απογειώνεται! Ακόμα και άτομα που τα αποφεύγουν όλον τον χρόνο, την περίοδο αυτή υποκύπτουν σε διάφορους γευστικούς πειρασμούς! Το αποτέλεσμα; Η κατανάλωση αυτή οδηγεί τους περισσότερους από εμάς σε τύψεις και ενοχές ενώ κάποιους άλλους σε επιπλέον κιλά!

Το βασικότερο αίτιο για το τελευταίο είναι η γραμμική σχέση που παρουσιάζει η κατανάλωση των γλυκών με την αύξηση του βάρους. Ο συνδυασμός της υψηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες με τη μειωμένη ικανότητα πρόκλησης κορεσμού έχει δώσει στο γλυκό την «ταμπέλα» του απαγορευμένου τροφίμου που παχαίνει. Στην πραγματικότητα, όμως, κάθε ημερήσιο διαιτολόγιο μπορεί να περιλαμβάνει ένα μικρό ποσό ενέργειας που θα καλύπτεται από ένα γλύκισμα ή ένα σνακ που θα μπορεί να απολαύσει ο καθένας. Ένα τέτοιο γλύκισμα, που είναι ελεγχόμενο σε ποσότητα, μπορεί να χωρέσει ακόμα και σε ένα υποθερμιδικό διαιτολόγιο.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που βαραίνει το όνομα του γλυκού είναι η «ποιότητα» των θερμίδων που παρέχει. Από τη, από ελαιόλαδο, μέλι και καρύδια, του δίνει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να χαρακτηριστεί ως ένα υγιεινό γλυκό. Άλλο ένα φωτεινό παράδειγμα είναι ο χαλβάς από ταχίνι, δηλαδή 100% αλεσμένο σουσάμι. Το γλυκό αυτό διατηρεί ακέραια όλα τα ευεργετικά συστατικά του πολύτιμου σπόρου και αποτελεί πηγή λιπαρών οξέων, πρωτεϊνών, ασβεστίου, μαγνησίου και χαλκού. Συστατικών, με άλλα λόγια,  που πρέπει να υπάρχουν στην καθημερινή διατροφή και η επάρκεια τους καθορίζει την θρεπτική αξία ενός διαιτολογίου.

Το μόνο που απομένει είναι να ρυθμιστεί και η ποσότητα κατανάλωσης. Η θεώρηση ότι ένα γλυκό παρασκευάζεται από αγνά υλικά και περιέχει ποικιλία θρεπτικών συστατικών, όπως ο χαλβάς από ταχίνι, δεν αρκεί για να το καταναλώνει κάποιος χωρίς μέτρο. Η θερμιδική αξία κάθε γλυκού πρέπει να αξιολογείται και να συμπεριλαμβάνεται με προσοχή και σύνεση στο ημερήσιο διαιτολόγιο. Ο μέσος ενήλικας με μέτρια φυσική δραστηριότητα, πρέπει να λαμβάνει περίπου 2500 θερμίδες για να συντηρεί το βάρος του. Στην περίπτωση αυτή, μπορεί να αφιερώνει 150-250 θερμίδες για την απόλαυση του. Έτσι, μπορεί να καταναλώσει ένα μελομακάρονο ή 30-50γρ χαλβά από ταχίνι και να κερδίσει την ικανοποίηση του γλυκού, το οποίο παράλληλα θα είναι υγιεινό, αφού θα έχει συμβάλλει στην πρόσληψη απαραίτητων βιταμινών και μετάλλων και δεν θα τον οδηγεί στην αύξηση του βάρους. Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή επιλέγοντας ένα υγιεινό γλυκό, μετριάζοντας την ποσότητα και συναξιολογώντας το μέσα στο υπόλοιπο διαιτολόγιο, μπορεί το γλυκό να αποτελέσει, βάση σχεδίου, μέρος του ημερήσιου διαιτολογίου!

Τελευταία άρθρα

Γίγαντες στο φούρνο
Γίγαντες στο φούρνο

Γίγαντες στο φούρνο

Αθώο τιραμισού
Αθώο τιραμισού

Αθώο τιραμισού

Πώς να μειώσετε τα τριγλυκερίδια
Πώς να μειώσετε τα τριγλυκερίδια

Τα περισσότερα από τα τρόφιμα που καταναλώνονται, είτε προέρχονται από...