company logo

Τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν λιγότερο από 25 γραμμάρια πρόσθετων σακχάρων καθημερινά

Τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν λιγότερο από 25 γραμμάρια πρόσθετων σακχάρων καθημερινά

Επιμέλεια
Ευγενία Αλεξάνδρου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Πτυχιούχος  University of Nottingham

Οι πιο κοινές πηγές των πρόσθετων σακχάρων είναι τα αναψυκτικά, τα αθλητικά ποτά, το ζαχαρούχο τσάι, τα ενεργειακά ποτά, τα γλυκά και μια σειρά από επεξεργασμένα τρόφιμα όπως οι μπάρες δημητριακών, τα μπισκότα, το κέικ. Τα παιδιά δεν πρέπει να καταναλώνουν περισσότερο από έξι κουταλάκια του γλυκού πρόσθετων σακχάρων τα οποία ισοδυναμούν με περίπου 100 θερμίδες. 

Η Miriam Vos, επικεφαλής συγγραφέας και καθηγήτρια Παιδιατρικής στο Emory University School of Medicine στην Ατλάντα αναφέρει ότι για τα περισσότερα παιδιά (ηλικίας μεταξύ 2 και 18) η κατανάλωση πρόσθετων σακχάρων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα έξι κουταλάκια του γλυκού την ημέρα. Τα πρόσθετα σάκχαρα δεν πρέπει να συμπεριλαμβάνονται καθόλου στη διατροφή των παιδιών ηλικίας κάτω των 2 ετών. Οι ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικιακής ομάδας σε θερμίδες είναι χαμηλότερες από ό, τι στα μεγαλύτερα παιδιά και τους ενήλικες με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν πολλά περιθώρια κατανάλωσης τροφίμων και ροφημάτων που περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα και δεν συμβάλουν στην καλή τους υγεία. Επιπλέον, οι γευστικές προτιμήσεις αρχίζουν νωρίς στη ζωή και έτσι αποκλείοντας τα πρόσθετα σάκχαρα από τη διατροφή των παιδιών αναπτύσσεται η προτίμηση τους για πιο υγιεινά τρόφιμα.

Η συχνή κατανάλωση τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα συμβάλει στην ανάπτυξη των παραγόντων κινδύνου για την εμφάνιση καρδιοπάθειας, όπως ο αυξημένος κίνδυνος παχυσαρκίας και η υψηλή αρτηριακή πίεση. Υπέρβαρα παιδιά που συνεχίζουν να καταναλώνουν περισσότερα πρόσθετα σάκχαρα είναι πιο πιθανό να είναι ανθεκτικά στην ινσουλίνη που είναι πρόδρομος του διαβήτη τύπου 2.

Από τον Ιούλιο του 2018 οι παραγωγοί τροφίμων θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν στην ετικέτα του προϊόντος το ακριβές ποσό των προστιθέμενων σακχάρων έτσι ώστε να μπορεί ο κόσμος να  ακολουθεί πιο εύκολα τις συστάσεις της επιστημονικής κοινότητας. Μέχρι τότε ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τα πρόσθετα σάκχαρα στη διατροφή του παιδιού σας είναι να συμπεριλάβετε στη διατροφή του τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, το άπαχο κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια.

Οι Διαιτητικές Οδηγίες που έχουν εκπονηθεί από μια σειρά διεθνών φορέων συνιστούν ότι τα πρόσθετα σάκχαρα θα πρέπει να αποτελούν λιγότερο από το 10% των ημερήσιων προσλαμβανομένων θερμίδων.


Τελευταία άρθρα

Η διατροφική αξία των καλοκαιρινών φρούτων
Η διατροφική αξία των καλοκαιρινών φρούτων

Το καλοκαίρι μας χτυπά πια την πόρτα και εμείς το υποδεχόμαστε με ένα μεγάλο καλάθι... 

Μπιφτέκι για διατροφή
Μπιφτέκι για διατροφή

Μπιφτέκι για διατροφή

Πρωτότυπες ιδέες πρωινού για άτομα με διαβήτη τύπου 2
Πρωτότυπες ιδέες πρωινού για άτομα με διαβήτη τύπου 2

Η διαχείριση του διαβήτη απαιτεί προσοχή στα σάκχαρα...