company logo

Υπέρταση και κατανάλωση αλατιού

Υπέρταση και κατανάλωση αλατιού

Είμαι 45 χρονών και διαπίστωσα ότι πάσχω από υπέρταση. Μου σύστησαν να μειώσω την κατανάλωση αλατιού αλλά διαβάζω ότι δεν αποφέρει σε όλους τους ανθρώπους αποτέλεσμα. Τι μου συστήνετε να κάνω;

 

Η αναφορά ότι μόνο μερικοί άνθρωποι είναι αλατο-ευαίσθητοι, είναι ένας μύθος. Είναι αλήθεια ότι δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τα ίδια αποτελέσματα μειώνοντας την πρόσληψη αλατιού. Όμως μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι θα ωφεληθούν από την μείωση του.

Το γεγονός αυτό οφείλεται στην υψηλή υπάρχουσα πρόσληψη. Η επιθυμητή πρόσληψη αλατιού είναι 4-5γρ ημερησίως, δηλαδή έως 1 κουταλάκι του γλυκού.  Σύμφωνα με μελέτες, ο σημερινός μέσος όρος πρόσληψης φθάνει τα 10-11 γρ ημερησίως. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε μόλις 3-4 γρ επιτραπέζιου ή μαγειρικού αλατιού ενώ τα υπόλοιπα 7-8 γρ προέρχονται από συσκευασμένα και επεξεργασμένα τρόφιμα. Για παράδειγμα, ο κυριότερος πάροχος αλατιού στην διατροφή μας είναι το ψωμί!

Είναι λοιπόν σκόπιμο να κάνετε μία συστηματική προσπάθεια στην μείωση του αλατιού. Εστιάστε τόσο στο επιτραπέζιο και μαγειρικό αλάτι, όσο και στο περιεχόμενο νάτριο σε συσκευασμένα τρόφιμα που προμηθεύστε. Πολλές εταιρείες παράγουν προϊόντα με λιγότερο αλάτι και νάτριο. Ακόμα και αν δεν συμβάλλει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης, θα βοηθήσει την ομαλή λειτουργία του οργανισμού σας και την προαγωγή της υγείας σας.

 

Γιάννης Χρύσου

Κλινικός διατροφολόγος-διαιτολόγος

Επιστημονικός συνεργάτης Diet TV

Τελευταία άρθρα

Το παιδί μου δεν τρώει όλα τα τρόφιμα. Πώς να το χειριστώ;
Το παιδί μου δεν τρώει όλα τα τρόφιμα. Πώς να το χειριστώ;

Μελέτες έχουν δείξει ότι ένα σημαντικό ποσοστό των παιδιών...

Διατροφή και Διαβήτης
Διατροφή και Διαβήτης

Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι μια νόσος κατά την οποία παρατηρούνται... 

Μουρουνέλαιο: Η αλήθεια στα ψιλά γράμματα…
Μουρουνέλαιο: Η αλήθεια στα ψιλά γράμματα…

«Προσέχω πολύ τη διατροφή και την υγεία μου… Παίρνω καθημερινά μουρουνέλαιο»...