company logo

8 βότανα και συμπληρώματα που συμβάλουν στη θεραπεία της κατάθλιψης

8 βότανα και συμπληρώματα που συμβάλουν στη θεραπεία της κατάθλιψης

Επιμέλεια
Ευγενία Αλεξάνδρου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Πτυχιούχος  University of Nottingham

Η κατάθλιψη είναι μια σχετικά συχνή διαταραχή που επηρεάζει κάθε χρόνο εκατομμύρια ανθρώπους όλων των ηλικιών και εθνοτήτων συμπεριλαμβανομένων των παιδιών και των εφήβων. Η κατάθλιψη δεν έχει να κάνει μόνο με το πώς αισθάνεται ένα άτομο, αλλά είναι πολύ πιθανό κατά τη διάρκεια της να αναπτυχθούν σημαντικά προβλήματα υγείας.

Τα συμπτώματα της κατάθλιψης περιλαμβάνουν:

-Συναισθήματα θλίψης ή απελπισίας

-Συναίσθημα απογοήτευσης

-Απώλεια του ενδιαφέροντος για δραστηριότητες

-Αναστάτωση ύπνου

-Κούραση

-Αλλαγές στην όρεξη

-Προβλήματα συγκέντρωσης

-Σκέψεις θανάτου ή αυτοκτονίας

-Σωματικά συμπτώματα, όπως κεφαλαλγία και οσφυαλγία

Η χρήση των συμπληρωματικών θεραπειών κερδίζει δημοτικότητα, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν φυσικές θεραπείες για τη διαχείριση της υγείας τους. Αυτά είναι μερικά από τα συμπληρώματα που χρησιμοποιούνται πιο συχνά:

Βαλσαμόχορτο

Το βαλσαμόχορτο, γνωστό και ως Hypericum perforatum, χρησιμοποιείται ευρέως για τη θεραπεία της ήπιας και μέτριας κατάθλιψης αλλά και άλλων διαταραχών της διάθεσης. Εδώ και εκατοντάδες χρόνια είναι ένα μέσο προώθησης της καλής ψυχικής υγείας. Πρέπει να επισημανθεί όμως ότι οι άνθρωποι με διπολική διαταραχή δεν πρέπει να το καταναλώνουν καθώς μπορεί να προκαλέσει μανιακό επεισόδιο.

Ginseng

Το Ginseng χρησιμοποιείται στην κινεζική ιατρική εδώ και χιλιάδες χρόνια. Βελτιώνει την πνευματική διαύγεια και την ενέργεια, μειώνοντας τις επιπτώσεις του στρες. Όπως και το βαλσαμόχορτο, έτσι και το ginseng έχει βρεθεί να προκαλεί μανιακά επεισόδια σε άτομα με διπολική διαταραχή.

Χαμομήλι

Σύμφωνα με μελέτη του 2012 το χαμομήλι προσφέρει μεγαλύτερη ανακούφιση από τα συμπτώματα της κατάθλιψης σε σχέση με ένα εικονικό φάρμακο. Περαιτέρω μελέτες όμως απαιτούνται για να επιβεβαιωθούν αυτά τα ευρήματα.

Λεβάντα

Η λεβάντα είναι ένα δημοφιλές αιθέριο έλαιο που χρησιμοποιείται παραδοσιακά για τη χαλάρωση και τη μείωση του άγχους. Μια ανασκόπηση μελετών το 2013 πρότεινε ότι η λεβάντα μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση του άγχους και τη βελτίωση του ύπνου. Ωστόσο, απαιτούνται περισσότερες μελέτες για να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα.

Saffron

Πιστεύεται ότι το εκχύλισμα σαφράν μπορεί να βελτιώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

SAM-E

Το SAM-E είναι η συνθετική μορφή μιας ουσίας που εμφανίζεται φυσικά στον οργανισμό μας. Περισσότερη έρευνα απαιτείται για να καθοριστεί η ακριβής επίδραση της ουσίας αυτής, αλλά στην Ευρώπη χρησιμοποιείται ως συνταγογραφούμενο αντικαταθλιπτικό. Από την άλλη πλευρά, στις Η.Π.Α δεν έχει εγκριθεί.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Έρευνες έχουν δείξει ότι η λήψη ενός συμπληρώματος ωμέγα-3 λιπαρών οξέων μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης πιο αποτελεσματικά από ένα εικονικό φάρμακο. Επιπλέον τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορούν να συμβάλουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς και του καρδιαγγειακού συστήματος.

5-HTP

Το 5-HTP γνωστό και ως 5-υδροξυτρυπτοφάνη μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στη ρύθμιση και τη βελτίωση των επιπέδων της σεροτονίνης (ενός νευροδιαβιβαστή που επηρεάζει τα διάθεσης μας) στον εγκέφαλο. Το 5-HTP είναι διαθέσιμο ως ελεύθερο συμπλήρωμα στις ΗΠΑ, αλλά σε άλλες περιοχές απαιτείται συνταγή.

Τα βότανα και τα φυσικά συμπληρώματα μπορεί να λειτουργήσουν για μερικούς ανθρώπους. Δεν αντικαθιστούν όμως τη θεραπεία σε περιπτώσεις σοβαρής κατάθλιψης και κυρίως σε περιπτώσεις όπου η αυτοκτονία και ο αυτοτραυματισμός είναι ένας σημαντικός κίνδυνος. Ένας άνθρωπος που λαμβάνει φυτικά συμπληρώματα πρέπει να ενημερώνει το γιατρό τους καθώς υπάρχει πιθανότητα για παρενέργειες. Η κατάθλιψη είναι μια θεραπεύσιμη ασθένεια αλλά μπορεί να χρειαστεί να δοκιμαστούν διάφορες θεραπευτικές αγωγές για να βρεθεί η καλύτερη μέθοδο θεραπείας.

Τελευταία άρθρα

Μπορεί η σωστή διατροφή να επηρεάσει θετικά τη σεξουαλική μας διάθεση;
Μπορεί η σωστή διατροφή να επηρεάσει θετικά τη σεξουαλική μας διάθεση;

Η σεξουαλική μας διάθεση δεν ανεβαίνει πατώντας ένα κουμπί... 

Νιτρικά και Νιτρώδη : σύμμαχοι ή εχθροί μας;
Νιτρικά και Νιτρώδη : σύμμαχοι ή εχθροί μας;

Είναι γεγονός πως η παρουσία νιτρικών και νιτρωδών αλάτων... 

Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?
Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?

Η στέβια αποτελεί γλυκαντικό 300 φορές πιο γλυκό από την επιτραπέζια ζάχαρη...