company logo

H συμβολή της ενυδάτωσης στην απώλεια βάρους

H συμβολή της ενυδάτωσης στην απώλεια βάρους
  • Ημερομηνία:08/11/2013
  • Κατηγορίες:

Στέφη Καλλή
Κλινικός Διαιτόλογος-Διατροφολόγος

Το νερό αποτελεί το κύριο συστατικό του σώματος (50% εώς 75% του ολικού βάρους)και συναντάται κυρίως στο εσωτερικό περιβάλλον των κυττάρων (ενδοκυττάρια) ενώ το υπόλοιπο κατανέμεται στο εξωκυττάριο υγρό. To νερό συμμετέχει στις κυριότερες λειτουργίες του οργανισμού: Ρυθμίζει τη θερμοκρασία, λιπαίνει τις αρθρώσεις, προστατεύει τα όργανα και τους ιστούς και μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα. Το νερό έχει επιπλέον μια σημαντική ιδιότητα καθώς λειτουργεί ως διαλύτης σε βιοχημικές αντιδράσεις που λαμβάνουν χώρα στα κύτταρα και το αίμα. Ο οργανισμός αρχικά καταναλώνει και στη συνέχεια παράγει νερό κατά την διαδικασία του μεταβολισμού των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και του λίπους.

Με ποιό τρόπο η ενυδάτωση βοηθάει στην απώλεια βάρους;

Από μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Αmerican Journal of Physiology φαίνεται πως η επαρκής ενυδάτωση ενισχύει τον κυτταρικό μεταβολισμό και κατ΄επέκταση επιδρά στον τρόπο που καταβολίζεται το λίπος του σώματος. Στη μελέτη φάνηκε πως ο μεταβολικός ρυθμός μεταξύ των εθελοντών που συμμετείχαν αυξήθηκε κατά 30% ύστερα από την κατανάλωση ½ λίτρου νερού. Συνεπώς, η κατανάλωση υγρών και ειδικότερα του νερού μπορεί να επιταχύνει τις καύσεις του οργανισμού με τρεις διαφορετικούς μηχανισμούς:

1.Ένα κύτταρο καλά ενυδατωμένο πραγματοποιεί όλες τις λειτουργίες του πιο αποδοτικά. Ο όγκος του αίματος αυξάνει και έτσι οι θρεπτικές ουσίες και το οξυγόνο μεταφέρονται ευκολότερα στους ιστούς και τα διάφορα όργανα.

2.Το νερό δημιουργεί αίσθημα κορεσμού, ρυθμίζει την όρεξη και συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

3.Η κατανάλωση νερού αυξάνει τη θερμογέννεση και αυτό συνεπάγεται περισσότερες καύσεις. Με άλλα λόγια, διεγείρεται ο μεταβολισμός καθώς καταναλώνεται οξυγόνο και απελευθερώνεται θερμότητα σε κυτταρικό επίπεδο.

Πόση πρέπει να είναι η ημερήσια κατανάλωση υγρών;

  • Αν και η πρόσληψη νερού παραμένει προτεραιότητα , είναι ωφέλιμο να προσλαμβάνετε και άλλα πόσιμα υγρά όπως γάλα, φρέσκοι χυμοί, τσάι, ροφήματα βοτάνων, ζελέ, και σούπες λαχανικών ώστε να επιτευχθεί επαρκής ενυδάτωση. Ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη όπως ο καφές και τα αναψυκτικά τύπου κόλα συμβάλλουν στην ενυδάτωση εφόσον δεν γίνεται κατάχρηση.
  • Οι ημερήσιες συστάσεις για υγιείς ενήλικες ανέρχονται στα 35ml/kg σωματικού βάρους ή 6-8 φλιτζάνια νερού και άλλων ποτών. Επίσης καλό είναι να καταναλώνετε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρέσκων φρούτων και λαχανικών, λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε νερό.

Τελευταία άρθρα

Γλυκομαννάνη : «Δουλεύει» πραγματικά στο αδυνάτισμα;
Γλυκομαννάνη : «Δουλεύει» πραγματικά στο αδυνάτισμα;

Τον τελευταίο καιρό και βάση των ερωτημάτων που λαμβάνω καθημερινά...  

Βασιλικός πολτός: Είναι μόνο για.. βασίλισσες;
Βασιλικός πολτός: Είναι μόνο για.. βασίλισσες;

Η βασίλισσα των μελισσών τρέφεται αποκλειστικά με βασιλικό πολτό...

Keto Diet: Αξίζει αυτή η νέα τάση...ή μήπως όχι?
Keto Diet: Αξίζει αυτή η νέα τάση...ή μήπως όχι?

Η αλήθεια είναι ότι ήθελα καιρό να γράψω ένα άρθρο για την κετογονική δίαιτα...