company logo

Αλκοόλ:Το μέτρο είναι η λύση!

Αλκοόλ:Το μέτρο είναι η λύση!

Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών αριθμεί περισσότερα από 10000 χρόνια. Τότε οι άνθρωποι κατανάλωναν ροφήματα αφού είχαν υποστεί φυσικές ζυμώσεις, ενώ εδώ και αιώνες υπάρχουν οι αντιπαραθέσεις σχετικά με τα οφέλη οι τις ζημίες που προκαλούνται από την κατανάλωση τους.

Στην πραγματικότητα έχει διττή δράση και αυτή εξαρτάται από την ποσότητα κατανάλωσης. Η μέτρια κατανάλωση φαίνεται να έχει ευεργετική δράση στην προστασία της καρδιάς, του κυκλοφορικού συστήματος και πιθανώς στην προστασία κατά τον Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου ΙΙ και της χολολιθίασης. Στον αντίποδα, η αυξημένη κατανάλωση αποτελεί συχνό αίτιο θανάτου και πρόκλησης χρόνιων νόσων στον δυτικό κόσμο. Σχετίζεται με ηπατικά και καρδιακά προβλήματα, με διαταραχές στην συμπεριφορά, με καταθλιπτικές εκδηλώσεις και συχνά με τροχαία ατυχήματα.

Στόχος μας λοιπόν είναι να καθορίσουμε ποια είναι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ και να την περιορίσουμε στα συγκεκριμένα όρια.

Ποια ποσότητα κατανάλωσης θεωρείται μέτρια;

Ακόμα και σε αυτό το σημείο η αντιπαράθεση καλά κρατεί. Ανάλογα την μελέτη, η ποσότητα αυτή συχνά διαφοροποιείται. Σε γενικές γραμμές όμως μπορούμε να αναφέρουμε με ασφάλεια, ότι μέτρια κατανάλωση ορίζεται σε 1-2 ποτά ημερησίως ανάλογα το φύλο. Αυτόν τον ορισμό χρησιμοποιεί και η επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις σχετικές εκθέσεις της. Για τους άνδρες, λόγω καλύτερου μεταβολισμού της αιθανόλης, είναι 2 ποτά και για τις γυναίκες 1 ποτό ημερησίως. Ένα ποτό είναι 330 ml μπύρας (1 κουτάκι), τα 120 ml κρασιού ή τα 50 ml ουίσκι, βότκας ή άλλου ποτού με ανάλογη περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

Πιθανά οφέλη από την κατανάλωση αλκοόλ

Περισσότερες από 100 μελέτες έχουν καταλήξει σε αντίστροφη σχέση μεταξύ της μέτριας κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών και καρδιακών επεισοδίων, ανακοπής, εμφράγματος του μυοκαρδίου και αγγειοπαθειών. Τα στοιχεία αυτά έχουν αποδειχθεί τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες. Οι ευεργετικές αυτές επιδράσεις αποδίδονται σε συγκεκριμένες δράσεις του αλκοόλ στην λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα συμβάλει στην αύξηση των επιπέδων της «καλής» χοληστερόλης HDL, στην μείωση της συσσώρευσης αιμοπεταλίων, η οποία σχετίζεται με την δημιουργία θρόμβων και με την μειωμένη οξείδωση της «κακής» χοληστερόλης LDL, η οποία σχετίζεται με την δημιουργία της αθηρωματικής πλάκας.

Πέρα από το αλκοόλ

Σίγουρα το αλκοόλ έχει συγκεκριμένη δράση στον ανθρώπινο οργανισμό, η οποία σχετίζεται άμεσα με όλα τα παραπάνω οφέλη. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Τα τελευταία χρόνια εστιάζεται η προσοχή στην επίδραση της κατανάλωσης μπύρας και κόκκινου κρασιού. Τα συγκεκριμένα αλκοολούχα ποτά περιέχουν μικροστοιχεία που εντείνουν την δράση του αλκοόλ, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο τα αποτελέσματα. Περιέχουν αυξημένα ποσά πολυφαινολών, ουσιών με έντονη αντιοξειδωτική δραστηριότητα, ενώ συγκεκριμένα η μπύρα περιέχει επιπλέον σημαντικές ποσότητες πυριτίου που φαίνεται να συμβάλλει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. Περιέχει ποσότητες φυλλικού οξέως που σχετίζεται με την μείωση των επιπέδων ομοκυστεΐνης, οπότε και ακόμα μεγαλύτερης προστασίας έναντι των καρδιαγγειακών νόσων. Τέλος η μπύρα αποδίδει ελάχιστες θερμίδες λόγω της χαμηλής περιεκτικότητας της σε αλκοόλ (4-5%).

 

Τελευταία άρθρα

Γλυκομαννάνη : «Δουλεύει» πραγματικά στο αδυνάτισμα;
Γλυκομαννάνη : «Δουλεύει» πραγματικά στο αδυνάτισμα;

Τον τελευταίο καιρό και βάση των ερωτημάτων που λαμβάνω καθημερινά...  

Βασιλικός πολτός: Είναι μόνο για.. βασίλισσες;
Βασιλικός πολτός: Είναι μόνο για.. βασίλισσες;

Η βασίλισσα των μελισσών τρέφεται αποκλειστικά με βασιλικό πολτό...

Keto Diet: Αξίζει αυτή η νέα τάση...ή μήπως όχι?
Keto Diet: Αξίζει αυτή η νέα τάση...ή μήπως όχι?

Η αλήθεια είναι ότι ήθελα καιρό να γράψω ένα άρθρο για την κετογονική δίαιτα...