company logo

Αλλάξτε τις γευστικές σας συνήθειες και βελτιώστε την υγεία σας

Αλλάξτε τις γευστικές σας συνήθειες και βελτιώστε την υγεία σας

Πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε άραγε την επιθυμία μας για αλάτι, ζάχαρη και λίπος; Έχουμε πλέον στοιχεία που δείχνουν ότι, αν μερικές εβδομάδες περιορίσουμε το πρόχειρο φαγητό και τα ζωικά προϊόντα, τα γούστα μας αρχίζουν να αλλάζουν. Γευόμαστε το λίπος σε μια τροφή, όπως ακριβώς γευόμαστε κάτι γλυκό, ξινό ή αλμυρό. Τα άτομα λοιπόν που κάνουν διατροφή με χαμηλά λιπαρά, αρχίζουν να «συμπαθούν» τα τρόφιμα αυτά και να αποφεύγουν τις τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.

Μελέτη έδειξε ότι όσο λιγότερο λίπος τρώμε, τόσο πιο ευαίσθητη γίνεται η γλώσσα μας σε αυτό. Στα άτομα που πήραν μέρος στην έρευνα, φάνηκε ότι, όσο πιο ευαίσθητες γίνονταν οι γλώσσες τους στο λίπος, τόσο λιγότερο έτρωγαν τροφές όπως το βούτυρο, το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά. Επίσης, όταν τρώμε φαγητό μεγάλης περιεκτικότητας σε λίπος, φαίνεται ότι σταδιακά προκαλείται η μείωση της ευαισθησίας. Με την σειρά της, η μειωμένη ευαισθησία στο λίπος, έχει συνδεθεί με την κατανάλωση τροφίμων με περισσότερες θερμίδες και περισσότερο λίπος, όπως περισσότερα γαλακτοκομικά, κρέας και αυγά. Έτσι καταλήγουμε να αυξάνουμε το βάρος. Η αλλαγή όμως στην αίσθηση, αυτό το «μούδιασμα» της ικανότητάς μας να δοκιμάσουμε λίπος, μπορεί να συμβεί μέσα σε λίγες εβδομάδες.

Η έρευνα έδειξε ότι όταν οι ερευνητές έβαλαν τους συμμετέχοντες σε μία διατροφή περιορισμένη σε ποσότητα αλατιού, εκείνοι, τις επόμενες εβδομάδες, άρχισαν να προτιμούν όλο και περισσότερο τις σούπες χωρίς αλάτι, ενώ η επιθυμία τους για αλάτι όλο και λιγόστευε. Οι γεύσεις μας μπορούν να αλλάξουν φυσικά. Όταν αφέθηκαν οι συμμετέχοντες να αλατίσουν μόνοι τους τη σούπα, πρόσθεταν όλο και λιγότερο αλάτι. Μέχρι το τέλος της έρευνας, έβαζαν το μισό αλάτι και τους φαινόταν το ίδιο γευστική. Σε εκείνους δε, που είχαν μία διατροφή περιορισμένη σε νάτριο, τα φαγητά που ήταν αλατισμένα φυσιολογικά, τους φαίνονταν πολύ αλμυρά οπότε προτιμούσαν πολύ λιγότερο αλάτι στην τροφή τους. Γι’ αυτό είναι σημαντικό οι γιατροί, να εξηγούν στους ασθενείς τους ότι μία διατροφή μετριασμένη σε αλάτι, σταδιακά θα τους φαίνεται πιο γευστική, καθώς η ευαισθησία της γεύσης στο αλάτι θα βελτιώνεται. Όσο περισσότερο τρώμε υγιεινά, τόσο περισσότερο θα προτιμάμε τη γεύση υγιεινών τροφών.

Γι’ αυτό και ο Michael Greger, επιστήμονας που συμμετείχε στην εκπόνηση της έρευνας, ενθαρρύνει τους ασθενείς του να σκεφτούν την υγιεινή διατροφή ως ένα πείραμα και τους ζητάει να δώσουν χρόνο τριών εβδομάδων. Η ελπίδα υπάρχει από τη στιγμή που θα νιώσουν καλύτερα (γνωρίζοντας ότι δε θα χρειάζεται να παίρνουν φάρμακα για χρόνιες παθήσεις με μια υγιεινή διατροφή) και από τη στιγμή που θα ενισχυθεί η ευαισθησία στη γεύση με αποτέλεσμα να ανακαλύπτουν σταδιακά τη φυσική γεύση της τροφής και να την απολαμβάνουν! 

Τελευταία άρθρα

Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?
Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?

Η στέβια αποτελεί γλυκαντικό 300 φορές πιο γλυκό από την επιτραπέζια ζάχαρη... 

Ετικέτες τροφίμων: ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή
Ετικέτες τροφίμων: ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή

Η διασφάλιση μιας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής...  

Η Κουρκουμίνη ως υποψήφια για την πρόληψη και θεραπεία της COVID-19
Η Κουρκουμίνη ως υποψήφια για την πρόληψη και θεραπεία της COVID-19

Ο ιός SARS-CoV-2  εμφανίστηκε στην Κίνα τον Δεκέμβριο του 2019...