company logo

Αλλεργία και ξηροί καρποί

Αλλεργία και ξηροί καρποί

Διαβάζουμε συχνά για τα οφέλη των ξηρών καρπών στον οργανισμό. Όμως για ορισμένους ανθρώπους, που είναι αλλεργικοί στους ξηρούς καρπούς, ποιές θα μπορούσαν να είναι οι εναλλακτικές πηγές πρόσληψης των ωφέλιμων αυτών ουσιών; Δηλαδή με τι θα μπορούσαν να αντικατασταθούν στη διατροφή μας;

 

Είναι αλήθεια ότι η τακτική κατανάλωση ωμών ξηρών καρπών μπορεί να εξυπηρετήσει την υγεία μας.Συνήθως όμως χρησιμοποιούνται ως σνακ με σκοπό να συμπληρώσουν κενά της διατροφής μας και λειτουργούν αυτοί ως αντικαταστάτες άλλων τροφίμων, όπως αντί γαλακτοκομικών ως παροχείς ασβεστίου, αντι ζωικών προϊόντων ως πηγές αμινοξέων, αντί λιπαρών ψαριών ως πηγή πολυακόρεστων λιπαρών οξέων. 

Σε περίπτωση αλλεργικών αντιδράσεων, απλά θα πρέπει να διασφαλίσετε την κάλυψη των ημερήσιων αναγκών σας από άλλες πηγές. Πιο συγκεκριμένα να προσπαθήσετε να καταναλώνετε 2 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως, λιπαρά ψάρια και άγρια χόρτα τακτικά κατά την διάρκεια της εβδομάδας, ως λιπαρή ύλη μόνο ελαιόλαδο και δημητριακά ολικής άλεσης σε τακτική βάση. Έτσι μπορείτε να είσαστε σίγουρη ότι θα λάβετε τις απαιτούμενες ποσότητες ασβεστίου, μαγνησίου, βιταμίνης Ε, πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και φυτικών ινων, χωρίς την κατανάλωση ξηρών καρπών.

Γιάννης Χρύσου

Κλινικός διατροφολόγος-διαιτολόγος

Επιστημονικός συνεργάτης Diet TV