company logo

Πράσινο τσάι : Η εναλλακτική του καφέ για συγκέντρωση και πνευματική απόδοση

Πράσινο τσάι : Η εναλλακτική του καφέ για συγκέντρωση και πνευματική απόδοση
  • Ημερομηνία:13/09/2013
  • Κατηγορίες:

Επιτακτική χαρακτηρίζουν πλέον οι επιστήμονες την ανάγκη για την διεξαγωγή μελετών που θα εξετάσουν τα κλινικά συμπτώματα από τη στέρηση καφεϊνης, καθώς και τις εναλλακτικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση αυτών των συμπτωμάτων όταν επίκειται στέρηση.

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι χρήστες καφεΐνης  μπορεί να εξαρτώνται ή να έχουν εθιστεί στην καφεΐνη και συνεπώς αντιμετωπίζουν σημαντική δυσκολία να μειώσουν την κατανάλωση της, όπως μπορεί να συμβεί με άλλα φάρμακα που προκαλούν εξάρτηση. Παράλληλα, νέα δεδομένα έρχονται στην επιφάνεια σχετικά με τις ευεργετικές δράσεις του πράσινου τσαγιού.

Αν ψάχνετε εναλλακτικές λύσεις για να μην καταναλώνετε συχνά καφεϊνη, ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να σκεφτείτε κυριολεκτικά πιο καθαρά.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια δημοσίευσαν στοιχεία που αποκαλύπτουν το μηχανισμό με τον οποίο το πράσινο τσάι επηρεάζει τη λειτουργία του εγκεφάλου και ενισχύει τη μνήμη. Πρόσφατα μάλιστα, Κινέζοι ερευνητές επιβεβαίωσαν δεδομένα που σύλλεγαν επί σειρά ετών για τον ίδιο σκοπό ότι δηλαδή το πράσινο τσάι επηρεάζει ευνοϊκά τον εγκέφαλο ενισχύοντας σημαντικά τη μνήμη και τη μάθηση.

Το κύριο συστατικό του πράσινου τσαγιού που είναι υπεύθυνο για τις παραπάνω δράσεις στον εγκέφαλο είναι μια ουσία που ονομάζεται επιγαλοκατεχίνη 3, η οποία έχει αντιοξειδωτική δράση. Επιπλέον, το πράσινο τσάι βοηθά στην καταπολέμηση των εκφυλιστικών νόσων που σχετίζονται με τη γήρανση, καθώς και την απώλεια μνήμης.

 

Ευγενία Ηλιάδου
Κλινικός Διαιτόλογος-Διατροφολόγος, Μsc, State Registered Dietitian UK
Υπεύθυνη Διαιτολογικού Τμήματος Mediterraneo Hospital