company logo

Μουστάρδα και διατροφή

Μουστάρδα και διατροφή

Μου αρέσει να χρησιμοποιώ την μουστάρδα στα περισσότερα γεύματα μου. Είναι μία κακή συνήθεια; Μήπως πρέπει να την αντικαταστήσω με κάτι άλλο; Σε ποια ποσότητα μπορώ να την χρησιμοποιώ;

 

Μία από τις παραμέτρους που δίνουν μία ιδιαίτερη νότα στην καθημερινή διατροφή είναι οι σάλτσες. Η σάλτσα του φαγητού,  το dressing της σαλάτας ή το dressing που βάζουμε στο σάντουιτς.

Η μουστάρδα προέρχεται από το σιναπόσπορο, ο οποίος όταν συνδυάζεται με λευκό κρασί, ξύδι και καρυκεύματα, μπορεί να δώσει αυτό το μοναδικό αποτέλεσμα σε γεύση και άρωμα. Μπορεί να δώσει στο γεύμα ή την σαλάτα σας μία πικάντικη γεύση.

Παράλληλα όμως μπορεί να προσφέρει οφέλη και στο άτομο που την επιλέγει. Είναι μία εξαιρετική πηγή σεληνίου. Το σελήνιο, μελετάται πολύ έντονα τα τελευταία χρόνια. Πολλές έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η επαρκής πρόσληψη σεληνίου, κάτω από προϋποθέσεις, να συμβάλλει στην πρόληψη κατά του καρκίνου. Δύο κουταλάκια του γλυκού μουστάρδας μπορούν να καλύψουν το 12% των ημερήσιων αναγκών ενός ενήλικα.

Εάν λοιπόν σας αρέσει η γεύση της μουστάρδας, μπορείτε να την χρησιμοποιείτε. Φυσικά όμως το μέτρο και σε αυτήν την περίπτωση είναι καθοριστικό. Η έτοιμη μουστάρδα έχει και άλλα συστατικά, όπως είναι το αλάτι, το οποίο πρέπει να είναι περιορισμένο στην καθημερινή διατροφή μας.

Για να περιορίσετε την πρόσληψη του μπορείτε να βρείτε την συνταγη και να φτιάξετε την δική σας μουστάρδα από σιναπόσπορο που θα βρείτε σε καταστήματα υγιεινών τροφών. 

 

Γιάννης Χρύσου

Κλινικός διατροφολόγος-διαιτολόγος

Επιστημονικός συνεργάτης Diet TV