company logo

Μύθοι και αλήθειες για την σόγια

Μύθοι και αλήθειες για την σόγια

Τρώω σόγια. Θα μεγαλώσει το στήθος μου;

Μπορεί οι  Ασιάτες να απολαμβάνουν εδώ και αιώνες τη σόγια, στη Δύση όμως οι διαμάχες για την αξία αυτής της τροφής καλά κρατούν.  Το προϊόν που αποτελεί μια πλήρη τροφή αφού περιέχει όλα τα βασικά αμινοξέα και πλασάρεται από τη δεκαετία του ‘70 ως «εναλλακτική» πηγή τροφής με υψηλή θρεπτική αξία, έχει γεννήσει κατά καιρούς ενδιαφέροντα ερωτήματα. Να λοιπόν οι τελευταίες  απαντήσεις που δίνουν οι επιστήμονες.

 

Ο μύθος της ορμόνης

Η σόγια περιέχει μια δραστική αντιοξειδωτική ουσία που ανήκει στις ισοφλαβόνες κι έχει κοινή δράση με τα οιστρογόνα. Αν και αυτά τα φυτοοιστρογόνα μπορούν να «μιμηθούν» τη λειτουργία των οιστρογόνων, είναι στην πραγματικότητα 500 ως 1000 φορές ασθενέστερα από τα οιστρογόνα που βρίσκονται στο ανθρώπινο σώμα.  Αν είσαι άνδρας κι έχεις ακούσει ότι η κατανάλωση σόγιας μπορεί να μεγαλώσει το στήθος σου, πάψε να ανησυχείς.  Οι ισοφλαβόνες της σόγιας μοιάζουν με τα οιστρογόνα της γυναίκας, η χημική τους ανάλυση όμως διαφέρει. 30 μελέτες σε 36 ομάδες θεραπείας απέδειξαν ότι δεν υπάρχουν σημαντικές επιδράσεις της σόγιας στις ανδρικές αναπαραγωγικές ορμόνες  -και ειδικά στη τεστοστερόνη.

 


Ο μύθος του καρκίνου

Το Συμβούλιο κατά του καρκίνου της Αυστραλίας ενημέρωσε πρόσφατα ότι τα τρόφιμα σόγιας, ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής, όχι μόνο δεν προκαλούν καρκίνο αλλά συμβάλουν στην προστασία από αυτόν. Δε μιλάμε για τα συμπληρώματα σόγιας για τα οποία δεν έχει γίνει επαρκής έρευνα, αλλά για τα τρόφιμα σόγιας. Αν ξεκινήσεις μάλιστα την κατανάλωσή τους σε μικρή ηλικία, ακόμη καλύτερα για την υγεία σου, λένε αυτοί που ξέρουν.



Η μύθος της μη απορρόφηση ασβεστίου

Έχει ακουστεί ότι τα άλατα φυτικών οξέων που περιέχει η σόγια  μπορούν να επηρεάσουν την απορρόφηση μικροθρεπτικών συστατικών όπως το ασβέστιο, το μαγνήσιο, σίδηρο και ψευδάργυρο. Φυτικά οξέα όμως έχουν και τα σιτηρά ολικής αλέσεως όπως οι ξηροί καρποί και τα όσπρια. Από μελέτες έχει διαπιστωθεί ότι η σόγια έχει υψηλή βιοδιαθεσιμότητα ασβεστίου που απορροφάται εύκολα από τον οργανισμό. Αντί να σκεφτείτε λοιπόν να κόψετε τη σόγια, σκεφτείτε απλώς να αυξήσετε γενικώς την κατανάλωση τροφών με φυτικές ίνες και θρεπτικά  συστατικά που βοηθούν πολύ τον οργανισμό σας.