company logo

Παραπανίσια κιλά; Μήπως φταίει το κινητό σας;

Παραπανίσια κιλά; Μήπως φταίει το κινητό σας;
  • Ημερομηνία:03/02/2014
  • Κατηγορίες:

«Μην κάθεσαι κοντά στην τηλεόραση παιδί μου, θα χαλάσουν τα μάτια σου», φώναζαν οι μαμάδες όταν είμαστε μικρά. Οι φωνές της ακόμη ηχούν στ΄ αυτιά μας! Κι όμως οι εποχές που οι γονείς έκλειναν τις τηλεοράσεις για να μη χαζέψει το μυαλό μας, όπως έλεγαν,  πέρασαν ανεπιστρεπτί. Όχι γιατί δεν έχουμε τηλεόραση στο σπίτι, αλλά γιατί τις οθόνες της TV αντικατέστησαν οι υπολογιστές, τα κινητά και τα tablet.

Τώρα τα ξενύχτια μας γίνονται στις αρχικές σελίδες του facebook ή στις αναρτήσεις φωτογραφιών στο instagram. Κι είναι συχνά τόσο εθιστικό που κυριολεκτικά ξημερωνόμαστε αγκαλιά με τις συσκευές που μας βάζουν στον μαγικό κόσμο του ίντερνετ.

 

Μην την απατάς με το i-phone. Παχαίνει!

Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη του Lighting Research Center στο Rensselaer Polytechnic Institute της Νέας Υόρκης, οι άνθρωποι που περνούν δύο ώρες τη νύχτα χρησιμοποιώντας μια συσκευή με φωτιζόμενη οθόνη, όπως ένα i Pad ας πούμε, παρουσίασαν πτώση της μελατονίνης, της «ορμόνης του σκοταδιού», όπως την ονόμασε η επικεφαλής ερευνήτρια Mariana Figueiro. Δύο ώρες πριν από την φυσιολογική ώρα του ύπνου, η παραγωγή της μελατονίνης αυξάνεται –αυτός είναι ο τρόπος που το σώμα μας λέει ότι ήρθε η ώρα να κοιμηθεί. Όταν όμως τα μάτια μας εκτίθενται σε πολύ έντονο φως σε "λάθος" ώρα του 24ώρου,  σαν αυτό που εκπέμπει μια οθόνη, τότε τον πρώτο λόγο παίρνει το τμήμα του εγκεφάλου που ρυθμίζει το ρολόι του σώματος και τους κιρκαδικούς ρυθμούς , λέει ο ειδικός του ύπνου Michael Breus , συγγραφέας του The Sleep Doctor's Diet Plan. Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι  η νυχτερινή… αγκαλιά με μια φωτισμένη οθόνη, αποτελεί έναν από τους σοβαρότερους λόγους  που κάποιος δε μπορεί να χάσει ούτε ένα γραμμάριο του βάρους του! Οι έρευνες για τη σχέση μεταξύ απώλειας ύπνου και αύξησης σωματικού βάρους είναι σαφείς!  Σε μια μελέτη στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο στο Boulder , οι συμμετέχοντες που κοιμόντουσαν πέντε ώρες κάθε βράδυ για πέντε νύχτες κατανάλωναν περισσότερες θερμίδες  από εκείνους που κοιμόντουσαν εννέα ώρες. Απλά, απλούστατα: Όσο περισσότερο μένεις ξύπνιος τόσο περισσότερο τρως. Άλλωστε το λένε κι οι ορμόνες. Η έλλειψη ύπνου προκαλεί αύξηση της γκρελίνης,  της ορμόνης «πεινάω» και πτώση της ορμόνης λεπτίνης ή αλλιώς… «σταμάτα να τρως»!

 

3       Tips για να γλιτώσεις τα κιλά της τεχνολογίας

  1. Άλλαξε τις ρυθμίσεις φωτισμού στην συσκευή που χρησιμοποιείς. Χαμήλωσε όσο μπορείς το φως που εκπέμπει για να μην διεγείρεις τον εγκέφαλό σου.
  2. Μη συμμετέχεις σε δραστηριότητες από τη συσκευή που κρατάς. Μην κάνεις chat με φίλους ή αναρτήσεις στο facebook. Απλώς παρακολούθησε τους άλλους να παίρνουν… κιλά.

Βάλε ξυπνητήρι. Από την ώρα που ξεκινάς το σερφάρισμα υπολόγισε μισή ώρα. Λίγο αργότερα ο ύπνος θα έχει πάει πραγματικά για ύπνο. Μόνος του.