company logo

Προσοχή! Η κατανάλωση άσπρου ψωμιού μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο παχυσαρκίας κατά 40%

Προσοχή! Η κατανάλωση άσπρου ψωμιού μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο παχυσαρκίας κατά 40%

Σύμφωνα με τη μελέτη του καθηγητή Miguel Martinez-Gonzalez, το λευκό ψωμί φτιάχνεται με ένα επεξεργασμένο αλεύρι , το οποίο απορροφάται ταχέως, όπως ακριβώς και η ζάχαρη. Δύο ή περισσότερες μερίδες ημερησίως λευκό ψωμί, μπορεί να θέτουν τους ασθενείς σε 40% υψηλότερο κίνδυνο να γίνουν υπέρβαροι ή και παχύσαρκοι. Η μελέτη παρακολούθησε τις διατροφικές συνήθειες και το βάρος 9.267 Ισπανών φοιτητών, σε διάστημα πέντε ετών. Οι φοιτητές που κατανάλωναν τόσο ολικής αλέσεως όσο και άσπρο ψωμί, δεν αύξησαν τον κίνδυνο να γίνουν παχύσαρκοι. Επίσης, φάνηκε να μην υπάρχει σύνδεση μεταξύ της αύξησης του κινδύνου παχυσαρκίας και εκείνων που έτρωγαν μόνο ψωμί ολικής άλεσης.

Ο καθηγητής είπε ότι «μια λογική σύσταση θα ήταν να στραφούν σε ψωμί ολικής άλεσης, όλοι αυτοί που συνήθως καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ψωμιού». Η έρευνα δείχνει μια απλή σχέση μεταξύ της κατανάλωσης άσπρου ψωμιού και της αύξησης του βάρους, ενώ δεν αποδεικνύεται η σχέση αιτίου-αποτελέσματος. Τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση τροφίμων ολικής άλεσης διερευνώνται εδώ και αρκετά χρόνια. Η σύγχρονη πυραμίδα διατροφής έχει μετακινήσει το λευκό ψωμί, το λευκό ρύζι και ζυμαρικά σε θέσεις που προτείνουν την αραιή και περιορισμένη κατανάλωση τους. Αντίθετα, στην βάση της πυραμίδας έχουν παραμείνει τα ολικής άλεσης ζυμαρικά και δημητριακά, το ψωμί ολικής άλεσης και το καστανό ρύζι.

Τα κυριότερα οφέλη από την αντικατάσταση επεξεργασμένων με τα ολικής άλεσης δημητριακά και προϊόντα τους είναι η αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών και καλύτερη εντερική λειτουργία, ο περιορισμός των απλών σακχάρων, ο μειωμένος γλυκαιμικός δείκτης και κατ επέκταση ο καλύτερος γλυκαιμικός έλεγχος και φυσικά η αυξημένη πρόσληψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων.