company logo

Σπάστε τις κακές διατροφικές σας συνήθειες αν θέλετε να αδυνατίσετε και να μείνετε αδύνατος για πάντα

Σπάστε τις κακές διατροφικές σας συνήθειες αν θέλετε να αδυνατίσετε  και να μείνετε αδύνατος για πάντα

Γιάννης Χρύσου

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Θα ήθελες να χάσεις 4-5 κιλά; Θα ήθελες να το πετύχεις χωρίς να προσπαθήσεις; Αν ναι, τότε ενατάσσεσαι και εσύ σε σε μία αρκετά μεγάλη κατηγορία ανθρώπων που επιθυμούν το αποτελέσμα, με την μικρότερη δυνατή προσπάθεια. Αν ομώς πραγματικά επιθυμείς την αλλαγή, τότε θα πρέπει να ακολουθήσεις τις οδηγίες που ακολουθούν με πάθος για την καλύτερη ζωή και υγεία.        

Έρευνες από όλο τον κόσμο έρχονται να τονώσουν το ηθικό μας και να μας δείξουν τον δρόμο για την επιτυχία. Προηγούμενες πρακτικές που υπόσχονταν γρήγορη απώλεια βάρους, όπως χημικές δίαιτες, η δίαιτα της λαχανόσούπας, η δίαιτα του Beverly Hills και άλλες ανάλογες, σήμερα είναι ξεπερασμένες. Όχι επειδή δεν είναι στην μόδα, αλλά επειδή δεν είναι αποτελεσματικές μεσοπρόθεσμα. Γνωρίζουμε ότι οι δίαιτες αυτές όχι μόνο δεν αποφέρουν μόνιμη απώλεια βάρους αλλά είναι και αρκετά επικίνδυνες για την υγεία των υποστηρικτών τους. Επίσημοι επιστημονικοί φορείς από όλο τον κόσμο, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ο Βρετανικός και ο Αμερικάνικος Σύλλογος Διαιτολόγων κ.α. μας υποδεικνύουν ότι ο μοναδικός τρόπος για να καταφέρουμε να φθάσουμε σε απώλεια βάρους, να διατηρήσουμε το νέο-μειωμένο βάρος, ενώ παράλληλα να βελτιώνουμε το επίπεδο της υγείας μας είναι η βελτίωση των διατροφικών μας συνηθειών.

Η «τροποποίηση των διατροφικών συνηθειών» μπορεί να επιτευχθεί με την επίσκεψη και παρακολούθηση από επιστήμονες διαιτολόγους, οι οποίοι αναγνωρίζουν σημεία της διατροφής μας στα οποία σφάλουμε και μας καθοδηγούν με συγκεκριμένα και σταδιακά βήματα στην βελτίωση τους χωρίς όμως να μας στερούν από αυτά που θεωρούμε ως «τις μικρές χαρές» της ζωής μας. Τα πιο συνηθισμένα λάθη της καθημερινής-σύγχρονης διατροφής εστιάζονται στην υψηλή κατανάλωση επεξεργασμένων, λιπαρών και ζαχαρούχων τροφίμων και στην μειωμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Στόχος δεν είναι ο αποκλεισμός των μεν αλλά ούτε και η κατανάλωση χόρτων καθόλη την διάρκεια της ημέρας. Μικρές αλλαγές μπορούν να δώσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, χωρίς την ανάγκη υπερπροσπάθειας. Πιο συγκεκριμένα:

-Καταναλώστε δημητριακά ολικής άλεσης, στο πρωινό σας γεύμα. Θα σας επιτρέψουν να ξεκινήσετε την μέρα σας με ενέργεια και αρκετές φυτικές ίνες, χωρίς όμως να αυξήσετε απότομα τις τιμές ης γλυκόζης αίματος. Προτιμήστε δημητριακά ολικής άλεσης με αργή απορρόφηση. Θα σας δίνουν ενέργεια μέχρι το επόμενο γεύμα. 

-Προγραμματίστε τα μικρογεύματα σας. Ορισμένοι θεωρούν υπερβολή την κατανάλωση ενός τοστ, για σνακ, αλλά καταλήγουν στην τυρόπιτα, επειδή δεν έχουν προετοιμάσει τις επιλογές τους! Φτιάξτε το σάντουιτς σας, πακετάρετε τους ξηρούς καρπούς, βάλτε και κάποιο φρούτο στην τσάντα σας και προχωρήστε την μέρα σας με αισιοδοξία και στόχους καλής διατροφής.

-Συνοδεύστε κάθε κυρίως γεύμα σας με σαλάτα. Έστω και μικρή ποσότητα μπορεί να κάνει την διαφορά. Η σαλάτα μπορεί να είναι και η βάση του γεύματος, προσθέτοντας αυγά, τυρί, ρυζι ή παξιμάδι κλπ.

-Μην ξεχνάτε τα καλά λιπαρά. Είναι κλειδί για την καλή λειτουργία του οργανισμού και του ανοσοποιητικού συστήματος. Καταναλώστε ταχίνι, ξηρούς καρπούς, λιπαρά ψάρια και ελαιόλαδο ωμό, καθημερινά.

-Σηκωθείτε από την καρέκλα και περπατήστε. Ακόμα και 15 λεπτά καθημερινά είναι αρκετά για να συμβάλλουν στην αλλαγή της σωματικής κατάστασης αλλά και των δυνατοτήτων σας.

Ξεπερνώντας λοιπόν την χρήση στερητικών διαιτολογίων, αλλά και των ψεύτικων υποσχέσεων για μεγάλη και γρήγορη απώλεια βάρους, η συγκεκριμένη θεραπεία έχει δύο βασικά αντικείμενα. Πρώτον την απώλεια βάρους, η οποία κυμαίνεται από 0,5 - 1 κιλό εβδομαδιαίως, και δεύτερον την διατήρηση αυτού μετά το τέλος της προσπάθειας. Για να το πετύχετε, επιλέξτε βιώσιμες τακτικές και βάλτε στο μυαλό σας καλά ότι όποια αλλαγή κάνετε, πρέπει να είναι δια βίου και όχι ένα μικρό χρονικό διάστημα. Προσπαθήστε να αποφύγετε τις παγίδες όπως στις εξόδους, στις γιορτές και στις εκδρομές, στοχεύστε στην βελτίωση της υγείας (μείωση της χοληστερόλης, των τριγλυκεριδίων, ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, της δυσκοιλιότητας κ.α.) και αξιολογήστε όλη την προσπάθεια σε όλα τα επίπεδα. Μην εστιάζετε μόνο στην μείωση των κιλών στην ζυγαριά. «Ακούστε» το σώμα σας, παρακολουθήστε την βελτίωση του και επενδύστε μακροπρόθεσμα. Είναι μία επένδυση με σίγουρη απόδοση!