company logo

Τα οφέλη του χυμού ανανά για την υγεία

Τα οφέλη του χυμού ανανά για την υγεία

Επιμέλεια
Ευγενία Αλεξάνδρου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Πτυχιούχος  University of Nottingham

Ο ανανάς είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν ως θεραπεία για τα πεπτικά προβλήματα ενώ  έχει μελετηθεί και για τα πιθανά οφέλη του στο ανοσοποιητικό σύστημα και την ικανότητα να μειώνει τον χρόνο επούλωσης τραυμάτων. Υπάρχουν περισσότερες από 100 διαφορετικές ποικιλίες ανανά, αλλά μόνο οκτώ καλλιεργούνται.

Πέντε οφέλη του χυμού ανανά για την υγεία:

1. Ανοσοποιητικό σύστημα

Σε μία μελέτη που διεξήχθη στις Φιλιππίνες, οι ερευνητές εξέτασαν τις επιπτώσεις που είχε η κατανάλωση ανανά στα παιδιά. Αυτά που κατανάλωναν ανανά ημερησίως, εμφάνισαν λιγότερες ιογενείς και βακτηριακές λοιμώξεις από εκείνα που δεν κατανάλωναν σε καθημερινή βάση ανανά.

2. Πέψη

Η βρωμελίνη είναι ένα ένζυμο που περιέχεται στο χυμό του ανανά και συμβάλει στη διάσπαση και την πέψη των πρωτεϊνών. Η κατανάλωση χυμού ανανά όμως δεν παρέχει αρκετή βρωμελίνη καθώς οι συνήθεις διαδικασίες επεξεργασίας που χρησιμοποιούνται κατά την παρασκευή του χυμού ανανά μειώνουν σημαντικά τη ποσότητα βρωμελίνης που περιέχεται σε αυτόν.

3. Καρκίνος

Σε μια εργαστηριακή μελέτη χρησιμοποιήθηκε φρέσκος ​​χυμός ανανά και διαπιστώθηκε ότι ο χυμός κατέστειλε την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων των ωοθηκών και του παχέος εντέρου. Ωστόσο, πρέπει να διεξαχθούν ανθρώπινες μελέτες πριν από οποιαδήποτε σύνδεση μεταξύ του χυμού ανανά και του καρκίνου.

4. Δέρμα

Ο χυμός ανανά περιέχει βιταμίνη C και β-καροτίνη. Αυτά τα αντιοξειδωτικά μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της αλλοίωσης του δέρματος που προκαλείται από τον ήλιο και τη ρύπανση, στη μείωση των ρυτίδων και στη βελτίωση της συνολικής υφής του δέρματος. Η βιταμίνη C βοηθά επίσης στο σχηματισμό κολλαγόνου που δίνει στο δέρμα αντοχή.

5. Μάτια

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι μια διατροφή πλούσια  σε βιταμίνη C μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο σχηματισμού καταρράκτη κατά ένα τρίτο. Οι ερευνητές εξέτασαν τα αποτελέσματα τέτοιων διατροφών σε 1.000 ζεύγη δίδυμων γυναικών στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Τα διατροφικά στοιχεία του χυμού ανανά

Σύμφωνα με την υπηρεσία γεωργικών ερευνών του Υπουργείου Γεωργίας των Ηνωμένων Πολιτειών, ένα φλιτζάνι (220 ml) χυμού ανανά χωρίς ζάχαρη, αποδίδει 132 θερμίδες και περιέχει:

-0,9 γραμμάρια πρωτεΐνη

-0,3 γραμμάρια λιπαρά οξέα

-32 γραμμάρια υδατάνθρακες

-0,5 γραμμάρια φυτικές ίνες

-25 γραμμάρια σάκχαρα

Ένα φλιτζάνι χυμό ανανά παρέχει το 63% των καθημερινών αναγκών του ανθρώπου σε μαγγάνιο, 42% σε βιταμίνη C και 10% ή περισσότερο της συνιστώμενης ποσότητας θειαμίνης, βιταμίνης Β-6 και φυλλικού οξέος. Ο ανανάς περιέχει επίσης κάλιο, μαγνήσιο, χαλκό και β- καροτίνη

Διατροφικές συμβουλές

Οι άνθρωποι πρέπει να δίνουν προσοχή στο μέγεθος των μερίδων όταν πρόκειται για χυμούς φρούτων. Αν και περιέχουν βιταμίνες και μέταλλα έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σακχάρων. Ο χυμός ανανά έχει μια φυσικά γλυκιά γεύση. Πιο υγιεινό είναι λοιπόν να επιλέξετε χυμό ανανά που δεν περιέχει πρόσθετα σάκχαρα.

Τελευταία άρθρα

Γλυκομαννάνη : «Δουλεύει» πραγματικά στο αδυνάτισμα;
Γλυκομαννάνη : «Δουλεύει» πραγματικά στο αδυνάτισμα;

Τον τελευταίο καιρό και βάση των ερωτημάτων που λαμβάνω καθημερινά...  

Βασιλικός πολτός: Είναι μόνο για.. βασίλισσες;
Βασιλικός πολτός: Είναι μόνο για.. βασίλισσες;

Η βασίλισσα των μελισσών τρέφεται αποκλειστικά με βασιλικό πολτό...

Keto Diet: Αξίζει αυτή η νέα τάση...ή μήπως όχι?
Keto Diet: Αξίζει αυτή η νέα τάση...ή μήπως όχι?

Η αλήθεια είναι ότι ήθελα καιρό να γράψω ένα άρθρο για την κετογονική δίαιτα...