company logo

Τελευταία διαβάζω για τα οφέλη της τροφής κινόα. Θα ήθελα να μάθω με ποιες τροφές μπορεί να συνδυαστεί για να πάρουμε τα θρεπτικά συστατικά της και ταυτόχρονα να μην εμποδιστεί η απώλεια βάρους.

Τελευταία διαβάζω για τα οφέλη της τροφής κινόα. Θα ήθελα να μάθω με ποιες τροφές μπορεί να συνδυαστεί για να πάρουμε τα θρεπτικά συστατικά της και ταυτόχρονα να μην εμποδιστεί η απώλεια βάρους.
  • Ημερομηνία:21/03/2014
  • Κατηγορίες:

Η κινόα είναι ένας σπόρος, αλλά λόγω της σύστασης της, την κατατάσσουμε στην κατηγορία των δημητριακών. Όπως και το καστανό ρύζι, περιέχει κυρίως σύνθετους υδατάνθρακες και μικρότερες ποσότητες πρωτεϊνών και λίπους.

Ο συνδυασμός της λοιπόν με πρωτεϊνούχα τρόφιμα όπως το κοτόπουλο, το ψάρι ή το κρέας, μπορεί να σας προσφέρει ένα ολοκληρωμένο και ισορροπημένο γεύμα.

Επειδή όμως, περιέχει σημαντικά μεγαλύτερη ποσότητα πρωτεϊνών και μεγαλύτερη ποικιλία αμινοξέων, μπορεί να αποτελέσει κυρίως γεύμα και να συνοδευθεί με λίγο τυρί ή αυγό και λαχανικά. Έτσι μπορεί να αποτελέσει μία εναλλακτική λύση για όσους αποφεύγουν το κρέας κατά την περίοδο νηστείας ή για άλλους προσωπικούς λόγους.

Για περισσότερες πληροφορίες, να σας ενημερώσουμε ότι η κινόα, συγκριτικά με το καστανό ρύζι και άλλα δημητριακά, περιέχει μεγαλύτερες ποσότητες λιπαρών με έμφαση στα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και αυξημένες ποσότητες σιδήρου, ασβεστίου, ψευδαργύρου και φυτικών ινών.

Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να την θεωρήσετε ως ελιξήριο. Η επιλογή ολικής άλεσης δημητριακών, στα πλαίσια ενός ισορροπημένου διαιτολογίου, μπορεί να σας προσφέρει ότι χρειάζεστε για να καλύψετε τις καθημερινές σας ανάγκες.

 

Γιάννης Χρύσου

Κλινικός διατροφολόγος-διαιτολόγος

Επιστημονικός συνεργάτης Diet TV