company logo

Θέλετε να χάσετε βάρος; Μήπως αρκεί αντί για πολύπλοκες δίαιτες να τρώτε λιγότερο;

Θέλετε να χάσετε βάρος; Μήπως αρκεί αντί για πολύπλοκες δίαιτες να τρώτε λιγότερο;

Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, το βασικό θέμα δεν είναι τι είδους διαιτολόγιο θα διαλέξετε. Αυτό που όντως έχει σημασία είναι να τρώτε λιγότερο.

Μία μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο σε τεύχος της New England Journal of Medicine, σύγκρινε διάφορα διατροφικά προγράμματα που δίνουν έμφαση στις διαφορετικές περιεκτικότητες λιπαρών, πρωτεϊνών και υδατανθράκων, και βρήκε ότι οποιοδήποτε διαιτολόγιο και να ακολουθήσετε, το οποίο να σας ωθεί στο να καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες, θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

«Αυτή η μελέτη έχει ένα πολύ πρακτικό και χρήσιμο μήνυμα» είπε ο συγγραφέας της μελέτης Δρ. Frank Sacks, καθηγητής των καρδιαγγειακών παθήσεων και πρόληψης στο Harvard. «Δεν έχει τόσο σημασία ο συγκεκριμένος τύπος δίαιτας – πρέπει να δεις ποια σου ταιριάζει καλύτερα. Το σημείο αναφοράς θα πρέπει να είναι στη μείωση θερμίδων. Αυτό είναι που πραγματικά μετράει.»

Έντονες συζητήσεις έχουν γίνει για το ποιο διατροφικό πρόγραμμα απώλειας βάρους είναι το καλύτερο. Τα αποτελέσματα των μελετών για δίαιτες χαμηλές σε λιπαρά και δίαιτες υψηλές σε πρωτεΐνες δεν είναι πάντα ξεκάθαρα. Καμία όμως δεν παρέχει συγκεκριμένα αποδεικτικά στοιχεία, σύμφωνα με πληροφορίες στη μελέτη Sacks

Στην προσπάθεια να απαντηθεί το τί είναι αυτό που βοηθάει περισσότερο, ο Sacks και οι συνεργάτες του προσέλαβαν 811 υπέρβαρους ανθρώπους, το 40% των οποίων ήταν άνδρες από δύο πόλεις (Βοστόνη και Μπατόν Ρουζ).

Επιλέχθηκαν τυχαία για να ακολουθήσουν μία από αυτές τις 4 δίαιτες:

  • Δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά και μέσης πρωτεΐνης που αποτελείται από 20% λιπαρά, 15% πρωτεΐνη και 65% υδατάνθρακες
  • Δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά και υψηλών πρωτεϊνών με 20% λιπαρά, 25% πρωτεΐνη και 55% υδατάνθρακες
  • Δίαιτα υψηλή σε λιπαρά και μέσης πρωτεΐνης που περιέχει 40% λιπαρά, 15% πρωτεΐνη και 45% υδατάνθρακες
  • Δίαιτα υψηλή σε λιπαρά και πρωτεΐνη με 40% λιπαρά, 25% πρωτεΐνη, και 35% υδατάνθρακες

Σε όλες τις ομάδες δόθηκε η εντολή να μην ξεπεράσουν σε κορεσμένα λίπη το 8% της συνολικής ημερήσιας κατανάλωσης θερμίδων και να προσπαθούν να καταναλώνουν τουλάχιστον 20 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα. Ο στόχος της σωματικής δραστηριότητας  τέθηκε στα 90 λεπτά εβδομαδιαίως.

Όλοι έλαβαν και ομαδική και ατομική συμβουλευτική για την περίοδο δύο ετών που διήρκησε η μελέτη και επίσης εισήγαγαν τις πληροφορίες της διατροφής και της σωματικής άσκησης σε ένα υπολογιστικό πρόγραμμα, το οποίο παρείχε αποτελέσματα σχετικά με το πόσο καλά τα πήγαιναν με τους διατροφικούς τους στόχους. Περίπου το 80% των συμμετεχόντων ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα της μελέτης.

Μετά από 6 μήνες, οι συμμετέχοντες του κάθε γκρουπ είχαν χάσει κατά μέσο όρο σχεδόν 6 κιλά. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ανέφεραν παρόμοια ικανοποίηση για τη διατροφή τους.

Οι μετρήσεις που έγιναν, όπως στην πίεση του αίματος και στα επίπεδα χοληστερόλης, ήταν παρόμοιες μεταξύ των δύο ομάδων.

«Σε γενικές γραμμές, η μία δίαιτα δεν ήταν καλύτερη από την άλλη», είπε ο Sacks. Η βάση για να χάσεις βάρος, είπε, είναι «να κάνεις μία διατροφή υγιεινή για την καρδιά και να είσαι πολύ προσεκτικός στο πόσο τρως».

Μάλλον αυτή είναι άλλη μία μελέτη που δείχνει πόσο δύσκολο είναι να χάσουμε βάρος και να το διατηρήσουμε, είπε, γιατί ακόμα και αυτοί οι άνθρωποι, που συμμετείχαν σε ένα εντατικό πρόγραμμα, έτειναν στο να ξαναπάρουν πάλι βάρος πίσω.

«Το να χάσεις βάρος και να το διατηρήσεις, μπορεί να είναι τόσο δύσκολο όσο το να αντιμετωπίσεις τον εθισμό σε ναρκωτικά» είπε ο Δρ. kartan, καθηγητής διατροφολογίας στο πανεπιστήμιο VU στο Άμστερνταμ. «Ο πιο σημαντικός παράγοντας της επιτυχίας μάλλον δεν είναι η σύνθεση της δίαιτας. Είναι το αν η κοινωνία προωθεί τη σωματική άσκηση και τον περιορισμό των τροφών που αποδίδουν πολλές θερμίδων».

Τελευταία άρθρα

Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?
Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?

Η στέβια αποτελεί γλυκαντικό 300 φορές πιο γλυκό από την επιτραπέζια ζάχαρη... 

Ετικέτες τροφίμων: ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή
Ετικέτες τροφίμων: ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή

Η διασφάλιση μιας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής...  

Η Κουρκουμίνη ως υποψήφια για την πρόληψη και θεραπεία της COVID-19
Η Κουρκουμίνη ως υποψήφια για την πρόληψη και θεραπεία της COVID-19

Ο ιός SARS-CoV-2  εμφανίστηκε στην Κίνα τον Δεκέμβριο του 2019...