company logo

Το γιαούρτι μειώνει 28 τοις εκατό τον κίνδυνο για διαβήτη

Το γιαούρτι μειώνει 28 τοις εκατό τον κίνδυνο για διαβήτη

Μία νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για τη μελέτη του Διαβήτη «Diabetologia», δείχνει ότι η συχνή κατανάλωση γιαουρτιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 σε ποσοστό 28%. Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Cambridge διαπίστωσαν ότι η συχνή κατανάλωση γενικώς γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά που έχουν υποστεί ζύμωση, μειώνει τον σχετικό κίνδυνο για διαβήτη κατά 24 % συνολικά.  

Ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας του Ιατρικού Ερευνητικού Συμβουλίου της Μονάδας Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, λέει ότι αυτή η έρευνα υπογραμμίζει ότι κάποια τρόφιμα μπορούν ευτυχώς να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 και είναι πολύ σημαντικά για τη δημόσια υγεία ανά τον κόσμο.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι μια σημαντική πηγή πρόσληψης πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας , βιταμινών και μετάλλων. Ωστόσο, είναι επίσης μια πηγή κορεσμένου λίπους, το οποίο οι διατροφολόγοι συμβουλεύουν να μην καταναλώνουμε σε μεγάλες ποσότητες. Γι αυτό οι μελέτες για το αν μας κάνουν περισσότερο καλό ή κακό ήταν και θα είναι πάντα αναγκαίες.

Τέτοιες μελέτες λοιπόν έχουν γίνει πολλές με ασαφή όμως συμπεράσματα για τη σχέση της κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων (υψηλής ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά) και του διαβήτη. Η νέα αυτή έρευνα που δείχνει ότι το γιαούρτι μπορεί  να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη έγινε πιο προσεκτικά, με πιο λεπτομερή αξιολόγηση της κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων και περιέλαβε περισσότερους από 25.000 συμμετέχοντες,  άνδρες και γυναίκες που ζουν στο Norfolk της Αγγλίας. Η σύγκριση έγινε με μια παράλληλη καθημερινή καταγραφή όλων των τροφίμων και ποτών που καταναλώνονταν κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας, 753 άτομα που είχαν ήδη εμφανίσει  σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 για περισσότερα από 11 χρόνια.
Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν οι ερευνητές ήταν ότι η κατανάλωση του συνόλου των γαλακτοκομικών προϊόντων  που δεν έχουν υποστεί ζύμωση δεν συσχετίστηκε με την εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη ενώ αντίθετα, τα άτομα με την υψηλότερη κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά που είχαν υποστεί ζύμωση ( όπως γιαούρτι και τυρί χαμηλών λιπαρών) είχαν 24 % λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 σε σχέση με εκείνους που δεν κατανάλωναν καθόλου τέτοια προϊόντα.

Ένα άλλο εύρημα της έρευνας είναι  ότι όσοι έτρωγαν γιαούρτι αντί ενός ανθυγιεινού σνακ, επίσης δεν ανέπτυξαν διαβήτη τύπου 2.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν επίσης ευεργετικά συστατικά , όπως  βιταμίνη D, ασβέστιο και μαγνήσιο. Επιπλέον, αυτά που  έχουν υποστεί ζύμωση επιδρούν κατά του διαβήτη με τα προβιοτικά βακτήρια που διαθέτουν καθώς και με μια ειδική μορφή της βιταμίνης Κ που συνδέεται με τη ζύμωση.

Σε μια εποχή λοιπόν που έχουμε τη δυνατότητα κατανάλωσης πληθώρας τροφίμων που κάνουν κακό στην υγεία, είναι πολύ καθησυχαστικό να ξέρουμε ότι κάποια άλλα τρόφιμα, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητες σε λιπαρά που έχουν υποστεί ζύμωση, όχι μόνο δε μας βλάπτουν, αλλά μας κάνουν ιδιαίτερο καλό, όταν καταναλώνονται σε ενδεδειγμένες ποσότητες.