company logo

Το πρωινό καταλύτης για μέγιστες μαθητικές επιδόσεις

Το πρωινό καταλύτης για μέγιστες μαθητικές επιδόσεις
  • Ημερομηνία:06/09/2013
  • Κατηγορίες:

Είναι ευρέως αποδεκτό ότι η πλειοψηφία των γονέων μεγαλώνουν τα παιδιά τους προσπαθώντας να δημιουργήσουν για αυτά τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε να αριστεύσουν στο σχολείο. Η διατροφή όμως παίζει ρόλο σε αυτή τη διαδικασία και αν ναι με ποιόν τρόπο;

Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ενος υγειϊνού και θρεπτικού πρωϊνού μπορεί να βελτιώσει την απόδοση των παιδιών στο σχολείο ενισχύοντας τη μνήμη και τη συγκέντρωσή τους. Σας αναφέρουμε μία μελέτη με ιδιαίτερο ενδιαφέρον που δημοσιεύθηκε σε γνωστό επιστημονικό περιοδικό το οποίο εξηγεί το μηχανισμό με τον οποίον η κατανάλωση πρωϊνού γεύματος επηρεάζει τον εγκέφαλο.

Η γλυκόζη είναι το καύσιμο που τροφοδοτεί τον εγκέφαλο και το σώμα με ενέργεια. Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο εγκέφαλος των παιδιών μεταβολίζει τη γλυκόζη γρηγορότερα σε σχέση με τους ενήλικες. Ο συνδυασμός πιο έντονου ρυθμού κατανάλωσης γλυκόζης από τον οργανισμό μαζί με μεγαλύτερες χρονικές περιόδοι ύπνου (που συνήθως συμβαίνει στα παιδιά) προκαλούν ταχεία εξάντληση των αποθεμάτων γλυκόζης (που υπάρχουν με τη μορφή γλυκογόνου στο σώμα) κατά τη διάρκεια της νύχτας. Έτσι, η κατανάλωση πρωϊνού ή αλλιώς η διακοπή νηστείας (break fast-όπως μεταφράζεται από τα αγγλικά η λέξη πρωινό), είναι πολύ σημαντική προκειμένου να δώσει στον εγκέφαλο “καύσιμα” -με τη μορφή γλυκόζης- για να λειτουργήσει. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία τουλάχιστον 40% των Αμερικάνων παραλείπουν το πρωϊνό γεύμα σε καθημερινή βάση.

Κάποιες χρήσιμες προτάσεις πρωϊνού που παρασκευάζονται γρήγορα και χωρίς ιδιαίτερο κόπο είναι τα αδρά επεξεργασμένα δημητριακά, όπως για παράδειγμα οι νιφάδες βρώμης, μαζί με γάλα και ένα φρούτο ή ένα τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως και τυρί συνδυασμένο με ένα φρούτο εποχής.

 

Ευγενία Ηλιάδου
Κλινικός Διαιτόλογος-Διατροφολόγος, Μsc, State Registered Dietitian UK
Υπεύθυνη Διαιτολογικού Τμήματος Mediterraneo Hospital

Τελευταία άρθρα

Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?
Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?

Η στέβια αποτελεί γλυκαντικό 300 φορές πιο γλυκό από την επιτραπέζια ζάχαρη... 

Ετικέτες τροφίμων: ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή
Ετικέτες τροφίμων: ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή

Η διασφάλιση μιας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής...  

Η Κουρκουμίνη ως υποψήφια για την πρόληψη και θεραπεία της COVID-19
Η Κουρκουμίνη ως υποψήφια για την πρόληψη και θεραπεία της COVID-19

Ο ιός SARS-CoV-2  εμφανίστηκε στην Κίνα τον Δεκέμβριο του 2019...