company logo

Τροφές που «δυναμώνουν» το μυαλό

Τροφές που «δυναμώνουν» το μυαλό

Οι περισσότεροι ακολουθούμε προγράμματα σωστής διατροφής γιατί ενδιαφερόμαστε κυρίως για τη σωματική μας υγεία παρά για τη ψυχική. Κι όμως… Είναι γνωστό ότι η σωστή διατροφή αποτελεί το κλειδί για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και την καθαρή σκέψη. Ο εγκέφαλος, όπως και κάθε άλλο όργανο στο σώμα, χρειάζεται θρεπτικά συστατικά για να λειτουργήσει καλά. Γνωρίζουμε όμως ποια είναι αυτά που μπορεί να «δυναμώσουν» τη φαιά μας ουσία;


Τραφείτε έξυπνα

Και ποιος δε θέλει να τα έχει… τετρακόσια ακόμη και σε προχωρημένη  ηλικία; Τα νέα είναι καλά. Για να κρατήσουμε το μυαλό μας σε καλή κατάσταση αρκεί να το «ταΐζουμε» σωστά. Υπάρχουν τρόφιμα που δρουν αντιγηραντικά και η κατανάλωσή τους είναι η απάντηση στις διανοητικές προκλήσεις.

 

Ένα αβοκάντο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα

Τα αβοκάντο είναι μία από τις καλύτερες τροφές που βοηθούν στην υγεία του εγκεφάλου. Έχει μονοακόρεστα λιπαρά που ρυθμίζουν την ροή του αίματος  -κι ένα γερό κυκλοφορικό σύστημα σημαίνει υγιής εγκέφαλος. Το αβοκάντο είναι επίσης πλούσιο σε ελαϊκό οξύ που συμβάλλει στην καλύτερη «μεταφορά» των μηνυμάτων εντός του εγκεφάλου μας. Τα αβοκάντο αποδίδουν πολλές θερμίδες γι αυτό και πρέπει να τα καταναλώνουμε με μέτρο.

 

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί είναι καλές πηγές βιταμίνης Ε  -ειδικά δε τα καρύδια, βοηθούν στην πρόληψη της νοητικής εξασθένησης. Τα καρύδια περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά που κρατούν τις αρτηρίες μας σε εξαιρετική κατάσταση, καθώς και ωμέγα 3 λιπαρά οξέα και βιταμίνη Β6 που ενισχύουν τη μνήμη. Τα «καλά» λιπαρά οξέα διατηρούν τις αρτηρίες σε άριστη κατάσταση. Καταναλώστε λίγα γραμμάρια την ημέρα (1 χούφτα αρκεί) για να απολαύσετε τα οφέλη τους και μην παρασυρθείτε γιατί εκτός από οφέλη αποδίδουν και πολλές θερμίδες...


Blueberries για τη δύναμη εγκεφάλου

Σύμφωνα με έρευνες, τα μειώνουν τις διαταραχές που σχετίζονται με την ηλικία, όπως η άνοια και το Alzheimer. Μια διατροφή πλούσια σε blueberries σχετίζεται με βελτιωμένη διατήρηση της μνήμης, έντονη σκέψη και ταχύτερη μάθηση. Έτσι, βελτιώνονται οι κινητικές δεξιότητες και προστατεύεται ο εγκέφαλος από το οξειδωτικό στρες και την απώλεια μνήμης.

 

Σολομός για ωμέγα 3

Τα ωμέγα-3λιπαρά οξέα θεωρούνται απαραίτητα για την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου. Εκτός από τον σολομό, ω-3 λιπαρά οξέα έχουν οι σαρδέλες και ρέγγες και όλα τα λιπαρά ψάρια.  Η κατανάλωση λιπαρών ψαριών 2 με 3 φορές τη βδομάδα, εξασφαλίζουν την καλή λειτουργία των νευρώνων του εγκεφάλου.

 

Ο μαύρος πειρασμός

Μαύρη σοκολάτα! Μμμ… Ναι, τα νέα είναι υπέροχα αφού η μαύρη σοκολάτα είναι η «αγαπημένη» τροφή του εγκεφάλου. Γεμάτη με αντιοξειδωτικά και φυσικά διεγερτικά, βοηθάει στη συγκέντρωσή και τη μνήμη, ενώ η παραγωγή ενδορφινών που προκαλεί συμβάλλει στη βελτίωση της διάθεσης.

Τελευταία άρθρα

Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?
Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?

Η στέβια αποτελεί γλυκαντικό 300 φορές πιο γλυκό από την επιτραπέζια ζάχαρη... 

Ετικέτες τροφίμων: ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή
Ετικέτες τροφίμων: ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή

Η διασφάλιση μιας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής...  

Η Κουρκουμίνη ως υποψήφια για την πρόληψη και θεραπεία της COVID-19
Η Κουρκουμίνη ως υποψήφια για την πρόληψη και θεραπεία της COVID-19

Ο ιός SARS-CoV-2  εμφανίστηκε στην Κίνα τον Δεκέμβριο του 2019...