company logo

Υδατανθρακούχα τρόφιμα που βοηθούν στη δίαιτα σας

Υδατανθρακούχα τρόφιμα που βοηθούν στη δίαιτα σας
  • Ημερομηνία:21/11/2013
  • Κατηγορίες:

Αστερία Σταματάκη

Κλινικός Διαιτόλογος-Διατροφολόγος

Είναι κοινή η άποψη, αν και λανθασμένη, ότι οι υδατάνθρακες παχαίνουν. Άλλωστε, είναι πολλές οι δίαιτες που τους ¨μισούν¨. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι υπάρχουν υδατάνθρακες  κυρίως αυτοί των επεξεργασμένων τροφίμων που δεν ωφελούν τον ανθρώπινο οργανισμό και άλλοι που είναι ευεργετικοί. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε οι υδατάνθρακες αποτελούν μια άμεση πηγή ενέργειας αλλά και το κύριο καύσιμο του εγκεφάλου. Όταν ακολουθείτε ένα πρόγραμμα διατροφής με σκοπό να μειώσετε το σωματικό σας βάρος μπορείτε να καταναλώσετε τα παρακάτω τρόφιμα, τα οποία αν και περιέχουν υδατάνθρακες, βοηθούν στο σκοπό σας.


1. Πλιγούρι. Το πλιγούρι είναι το χοντροαλεσμένο σιτάρι. Αποτελεί πολύ καλή πηγή σύνθετων υδατανθράκων, φυτικών ινών που επιφέρουν γρήγορο κορεσμό. Επίσης, είναι μα τροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και μπορεί να αντικαταστήσει σε πολλές συνταγές το ρύζι ή τα ζυμαρικά. Μισό φλιτζάνι χοντροαλεσμένου σιταριού περιέχει 5 γραμμάρια φυτικών ινών
2. Ζυμαρικά ολικής άλεσης. Ποιος είπε πως τα μακαρόνια απαγορεύονται στη δίαιτα; Τα μακαρόνια είναι από τα αγαπημένα φαγητά μικρών και μεγάλων. Μια με δυο φορές την εβδομάδα, επιλέξτε μακαρόνια ολικής άλεσης τα οποία περιέχουν δυο με τρεις φορές περισσότερες φυτικές ίνες από ότι τα επεξεργασμένα αλλά είναι το ίδιο νόστιμα.
3. Ποπ κορν. Το σπιτικό ποπ κορν είναι ένα νόστιμο και συνάμα υγιεινό σνακ. Στην πραγματικότητα, το ποπ κορν είναι μη αποφλοιωμένο καλαμπόκι. Περιέχει λίγες θερμίδες, αρκετές φυτικές ίνες ενώ είναι ιδανικό για τα χειμωνιάτικα βράδια ¨του καναπέ¨.
4. Βρώμη. Η βρώμη είναι ένα είδος δημητριακού. Όπως όλα τα δημητριακά βρίσκεται στη βάση της μεσογειακής διατροφής αλλά σε σύγκριση με αυτά περιέχει περισσότερες πρωτεΐνες. Η βρώμη είναι πλούσια σε διαλυτές φυτικές ίνες που επιφέρουν γρηγορότερα τον κορεσμό και σαφώς διευκολύνουν την καλύτερη τήρηση της δίαιτας.Επιπρόσθετα, περιέχει πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Μπορείτε να εντάξετε τη βρώμη στο πρωινό σας καθώς και να αντικαταστήσετε στις συνταγές σας το κοινό αλεύρι από αλεύρι βρώμης.
5. Φρούτα και λαχανικά. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και νερό. Είναι τρόφιμα υψηλής θρεπτικής πυκνότητας δηλαδή έχουν μεγάλη συγκέντρωση σε θρεπτικά συστατικά ενώ αποδίδουν λίγες θερμίδες. Μπορούν να αποτελέσουν πολύ καλές επιλογές ως σνακ γιατί είναι νόστιμα, θρεπτικά και χορταίνουν λόγω της περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες. Θα πρέπει να καταναλώνετε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Να προτιμάτε την κατανάλωση των φρούτων και των λαχανικών με τη φλούδα τους καθώς έτσι περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες.  Για παράδειγμα, ένα αχλάδι με τη φλούδα του περιέχει σχεδόν διπλάσια ποσότητα φυτικών ινών από μια μπανάνα.

 


Τελευταία άρθρα

Μπορεί η σωστή διατροφή να επηρεάσει θετικά τη σεξουαλική μας διάθεση;
Μπορεί η σωστή διατροφή να επηρεάσει θετικά τη σεξουαλική μας διάθεση;

Η σεξουαλική μας διάθεση δεν ανεβαίνει πατώντας ένα κουμπί... 

Νιτρικά και Νιτρώδη : σύμμαχοι ή εχθροί μας;
Νιτρικά και Νιτρώδη : σύμμαχοι ή εχθροί μας;

Είναι γεγονός πως η παρουσία νιτρικών και νιτρωδών αλάτων... 

Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?
Η κατανάλωση στέβιας ενδέχεται να είναι επιβλαβής για την υγεία?

Η στέβια αποτελεί γλυκαντικό 300 φορές πιο γλυκό από την επιτραπέζια ζάχαρη...