company logo

Yoga & Run

Yoga & Run

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι “ το έχουν ρίξει” στη yoga όσο και στο τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων;

Η Σκούρα Δήμητρα, πρωταθλήτρια ρυθμικής γυμναστικής και αγωνιστικού αερόμπικ και η Ολυμπιονίκης μας στο βάδην Τσουμελέκα Αθανασία, μας εξηγούν πως και γιατί συνδυάζουν τη πολυσυζητημένη yoga και το συνεχώς και περισσότερο αναπτυσσόμενο στη χώρα μας τρέξιμο !

Δήμητρα: 'Yoga is my exercise and running is my meditation'

 H yoga είναι μια “τέχνη” που βελτιώνει τόσο το σώμα όσο το νου και το πνεύμα. Είναι το “φάρμακο¨ , όπως λέω και στους μαθητές μου, που χρειάζεται το σώμα για να λειτουργεί αρμονικά (διατείνει και τονώνει όλους τους μύες του σώματος ακόμα και τους πιο βαθείς), να είναι δυνατό και προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή πνευματική και ψυχική ευεξία. Αποκτήστε απόλυτο έλεγχο σε ό,τι κάνετε, μάθετε να αναπνέετε συνειδητά και σωστά, πειθαρχήστε κρατώντας τις απαιτητικές asanas-πόζες της yoga και δείτε μεγάλη βελτίωση πολύ γρήγορα . Στο τέλος, απολαύστε τη βαθιά χαλάρωση που αξίζετε για να ξεφύγετε από το στρες και την πίεση της καθημερινότητας.

 Το τρέξιμο και ειδικά σε μεγάλες αποστάσεις αποτελεί για μένα εκτόνωση και όσο κι αν με κουράζει νιώθω απίστευτη ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση όταν εκπληρώνω τον στόχο των χιλιομέτρων που έχω θέσει και απολαμβάνω τα σημαντικά οφέλη που μου προσφέρει στο σώμα μου, στην αντοχή μου και στη γενικότερη φυσική μου κατάσταση.

 Προτείνω, λοιπόν, ως ιδανική μορφή άσκησης το συνδυασμό της ( δυναμικής – vinyasa) yoga με το τρέξιμο ή το περπάτημα ως τον καλύτερο τρόπο για να νιώθεις υγιής προστατεύοντας ταυτοχρόνως τον οργανισμό από καρδιαγγειακά, αναπνευστικά και μυοσκελετικά προβλήματα. Χωρίς να απαιτείται κάποιος ιδιαίτερος εξοπλισμός παρά μόνο ένα στρώμα, καλή διάθεση και απίστευτα μέρη στη φύση που μπορούμε να ανακαλύψουμε τρέχοντας!

Γιατί Yoga?

  • Ορθοσωμία
  • Μεγαλύτερο εύρος κίνησης στις αρθρώσεις- ευλυγισία
  • Ενδυνάμωση
  • Ισορροπία
  • Ποιοτική συνειδητή αναπνοή
  • Ηρεμία – Αυτοσυγκέντρωση- Αυτοέλεγχος
  • Βελτίωση λειτουργίας ενδοκρινών αδένων και πεπτικού συστήματος
  • Ποιοτικός ύπνος

 


Αθανασία: Το να τρέχω είναι το αγχολυτικό μου και η yoga με προστατεύει για να τρέχω

To τρέξιμο και το περπάτημα ή καλύτερα αντιστρόφως (αφού όσοι περπατάμε και δεν έχουμε κάποιο ιδιαίτερο μυοσκελετικό πρόβλημα μπορούμε σταδιακά να μυηθούμε στο τρέξουμε) είναι ο τύπος της άσκησης που κανείς μας δε θα πρέπει να παραλείπει. Η καλή αερόβια ικανότητα συνάδει με το καλό καρδιαγγειακό και αναπνευστικό μας σύστημα που είναι κύρια συστήματα λειτουργίας του οργανισμού μας.

Προσωπικά η yoga (την οποία την άκουγα και μεταξύ μας μου έβγαιναν σπυράκια!!!) με έχει βοηθήσει πολύ γιατί  με βελτίωσε και με βελτιώνει από μικροτραυματισμούς που είχα λόγω των σφικτών μυών από τα πολλά χιλιόμετρα… οι κινήσεις μου είναι μεγαλύτερες (νιώθω λες και με έχουν τραβήξει από τα μαλλιά και έχω ψηλώσει!) , καθώς επίσης μου βελτιώνει και την αναπνοή. 

Κρίμα που όσο έκανα πρωταθλητισμό δεν την είχα γνωρίσει.

 

Γιατί όμως εσείς τρέξιμο?

  • Βελτιώνει το καρδιαγγειακό σύστημα
  • Βελτιώνει το αναπνευστικό μας σύστημα
  • Είναι ο αποδοτικότερος τρόπος βάση ερευνών καύσης λίπους
  • Μας προσφέρει καλλίγραμμα λεπτά πόδια αφαιρώντας πόντους στη περιφέρεια
  • Ενεργοποιεί κύτταρα του ανοσοποιητικού (50% λιγότερες αρρώστιες)
  • Μειώνει τον κίνδυνο της οστεοπόρωσης κατά 40% και βοηθάει στους ήδη πάσχον
  • Μας  μαθαίνει την Αυτοπειθαρχία και τον Αυτοέλεγχο
  • Θα σας κάνει να μην μπορείτε να σταματήσετε να βάζετε στόχους και ειλικρινά θα τους πραγματοποιείτε και η ευφορία θα είναι απίστευτη !

 

Γενικά

Οι πρωτογενείς παράγοντες της καλής φυσικής κατάστασης που έχουν άμεση σχέση με την καλή υγεία του ατόμου είναι αερόβια ικανότητα, το σωματικό λίπος, η μυϊκή αντοχή και η ευλυγισία (Κλεισούρας, 1985).

Η φυσική κατάσταση μπορεί να μετρηθεί σε εργομετρικά κέντρα όπως το myathlete.gr

 

Συμπέρασμα

Ο λόγος λοιπόν που αυτοί οι δυο τύποι άσκησης θα πρέπει να συνδυάζονται και να μη θεωρούμε αρκετό μόνο το ένα από τα δύο είναι ακριβώς ο παραπάνω. Την αερόβια ικανότητα και το χαμηλό ποσοστό σωματικού λίπους μπορεί να μας το  προσφέρει το σωστό και τακτοποιημένο στα μέτρα σας τρέξιμο και φυσικά την μυϊκή αντοχή και την ευλυγισία η γιόγκα!

Τα αποτελέσματα του ιδανικού αυτού συνδυασμού είναι άμεσα !

 

 

Με αγάπη σε αυτό που υπηρετούμε

 

Τσουμελέκα Αθανασία/Σκούρα Δήμητρα

[email protected]

[email protected]

  

Φωτογραφίες: by Gigis

Τελευταία άρθρα

Γιατί είναι απαραίτητη η λήψη της βιταμίνης D να γίνεται σε ημερήσια βάση
Γιατί είναι απαραίτητη η λήψη της βιταμίνης D να γίνεται σε ημερήσια βάση

Ένα από τα θέματα που μας απασχολούν στη διεξαγωγή επιστημονικών ερευνών... 

Μπορεί η διατροφή να προλάβει ή να αντιμετωπίσει τα αυτοάνοσα νοσήματα;
Μπορεί η διατροφή να προλάβει ή να αντιμετωπίσει τα αυτοάνοσα νοσήματα;

Στις μέρες μας ολοένα και αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων...

Βιταμίνη D και Covid-19
Βιταμίνη D και Covid-19

Πλήθος επιστημονικών δεδομένων υποδεικνύουν πως η βιταμίνη D...