company logo

Μεσογειακή διατροφή ή στατίνες;

Μεσογειακή διατροφή ή στατίνες;

Επιμέλεια
Ευγενία Αλεξάνδρου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Πτυχιούχος  University of Nottingham

Τόσο η μεσογειακή διατροφή όσο και οι στατίνες μπορεί να συμβάλουν στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων. Σε μια μεγάλη μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2013 βρέθηκε ότι η μετάβαση σε μια μεσογειακή διατροφή εμπόδισε περίπου το 30% των καρδιακών προσβολών, των εγκεφαλικών επεισοδίων και των θανάτων από καρδιακή νόσο σε άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο. Το 2009 βρέθηκε ότι η θεραπεία με στατίνες οδήγησε σε μείωση των παραπάνω κατά 44%.

Η βέλτιστη επιλογή για εκείνους που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου μπορεί να είναι ένας συνδυασμός των δύο. Εκείνοι με χαμηλότερο κίνδυνο μπορούν να ακολουθούν  τη μεσογειακή διατροφή που είναι πλούσια σε ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς, ανεπεξέργαστα δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, ψάρια, πουλερικά και κρασί (με μέτρο) ενώ είναι  χαμηλή σε πλήρη γαλακτοκομικά, γλυκά, κόκκινα και επεξεργασμένα κρέατα .

Ο Δρ Meir Stampfer, καθηγητής επιδημιολογίας και διατροφής στο Χάρβαρντ, αναφέρει: «Η συμβουλή μου είναι να ξεκινήσει ο καθένας τη μεσογειακή διατροφή, γιατί συμβάλει στη μείωση του καρκίνου και του διαβήτη κάτι που δεν μπορούν να πετύχουν οι στατίνες». Εάν η χοληστερόλη παραμένει υψηλή τότε μπορούν να προστεθούν οι  στατίνες ή άλλες ιατρικές θεραπείες.

Μία από τις πιο κοινές παγίδες από την πρόσληψη στατινών είναι ότι ο κόσμος πιστεύει ότι αφού παίρνει στατίνες δεν χρειάζεται να ανησυχεί για τη διατροφή του και την άσκηση. «Αυτό είναι ένα απαράδεκτο λάθος», τονίζει  ο Stampfer.